ربای بانکی، بلای جان مردم شده
ربای بانکی، بلای جان مردم شده
سیاست های غلط، دست و پای اقتصادمان را بسته. ربای بسیاری از بانک ها که بعضا وابسته به ارگان های انقلابی نیز هستند، بلای جان مردم شده است.

ربای بانکی، بلای جان مردم شده

سیاست های غلط، دست و پای اقتصادمان را بسته. ربای بسیاری از بانک ها که بعضا وابسته به ارگان های انقلابی نیز هستند، بلای جان مردم شده است.

ایمنا: حجت الاسلام مصطفی حسناتی در خطبه های دومین جمعه از ماه رمضان از اعتراضات اخیر کامیون داران به عنوان نمونه ای از مشکلات موجود در اقتصاد کشور نام برد و گفت: این قشر زحمتکش که یکی از حلال ترین رزق و روزی ها را دارند، اعتراض حقی نسبت به عدم افزایش نرخ کرایه ها در چند سال اخیر، حذف سهم دولت در بیمه و چند برابر شدن هزینه پرداختی و بازار سیاه شکل گرفته در این حوزه دارند.

حسناتی با تاکید بر مواظبت جهت جلوگیری از سوء استفاده دشمنان از این گونه اعتراضات اضافه کرد: دلال ها، به راحتی چندین برابر دستمزدی که نصیب رانندگان می شود، در آشفته بازار موجود کاسب می شوند. دولت و دیگر ارگان های مسئول به راحتی می توانند جلوی این آشفته بازار را بگیرند.

انتقاد از دست های پشت پرده ای که منتظر سوء استفاده از مشکلات مختلف مردم هستند، دیگر مطلبی بود که خطیب نماز جمعه نجف آباد با اشاره به آن گفت: سخنان جامع و کامل رهبری در حوزه اقتصاد و مسائل مربوط به برجام، حجت را بر همه تمام کرده و امیدواریم مسئولان به آن عمل کنند.

حسناتی خاطر نشان کرد: دشمن به خیال خود می خواست با برجام ما را زمین گیر کند ولی پیروزی های جبهه مقاومت و اتفاقاتی همچون انتخابات عراق و لبنان خلاف آن را ثابت کرد. حالا هم چهره واقعی خود را نشان داده و با به میدان آوردن عده ای دیوانه در تلاشند که معادلات را به نفع خود عوض کنند.

وی ادامه داد: برخی از روی جهل یا عمد به گونه ای صحبت می کنند که انگار مشکل با آمریکا با روی کار آمدن رییس جمهور جدید این کشور ایجاد شده، آمریکا دو چهره ندارد. دولت قبل نیز همین اهداف را با شیوه ای متفاوت دنبال می کرد.

امام جمعه نجف آباد اروپایی ها را هم غیر قابل اعتماد دانست و گفت: نباید معطل آن ها ماند و باید به معنای واقعی کلمه سراغ ظرفیت های عظیم داخلی برویم. جوانان با استعداد و مردم شریف و نجیبی داریم که با تکیه بر آن ها امکان حل بسیاری از مشکلات وجود دارد.

لزوم قوی شدن توحیدی و عملی در سطح اشخاص و عموم جامعه به منظور مقابله با فتنه های بسیار سخت آخرالزمانی دیگر موردی بود که حسناتی با بیان آن اضافه کرد: بسیاری در مبانی نظری و حرف، پای اسلام می ایستند ولی در میدان عمل جا خالی داده و عرصه های حساس را ترک می کنند.

تشریح ویژگی های شیعه در آیات و روایات محور اصلی سخنان حسناتی در اولین خطبه نماز را تشکیل می داد.

مصطفی حسناتی

مصطفی حسناتی

ربای بانکی، بلای جان مردم شده