رتبه سوم نجف آباد در استان برای تغییر فامیل
رتبه سوم نجف آباد در استان برای تغییر فامیل

اصفهان- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان از تغییر نام خانوادگی شش هزار و ۲۰۴ نفر از شهروندان اصفهانی از ابتدای سالجاری تا پایان آذر خبر داد. تورج حاجی رحیمیانˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین متقاضیان تغییر نام به ترتیب از شهرهای اصفهان، کاشان، نجف آباد، مناطق عشایری شامل […]

اصفهان- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان از تغییر نام خانوادگی شش هزار و ۲۰۴ نفر از شهروندان اصفهانی از ابتدای سالجاری تا پایان آذر خبر داد.

تورج حاجی رحیمیانˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین متقاضیان تغییر نام به ترتیب از شهرهای اصفهان، کاشان، نجف آباد، مناطق عشایری شامل فریدونشهر و سمیرم بودند.

وی دلیل ۹۹ درصد تغییر نام خانوادگی در استان را شامل بیش از دو کلمه بودن، معنا و مفهوم زننده داشتن ، ترکیبی از لقب و نام محل، ترکیبی از دو یا سه نام محل، ترکیبی از دو یا سه نام طایفه و تیره داشتن، دارای حرف زائد و تلفظ نامناسب واژه عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: یک درصد از این افراد نیز به علت وحدت در خانواده (همسان شدن با نام خانوادگی خواهر، برادر) اقدام به تغییر نام خانوادگی کرده اند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان در بخش دیگری به صدور ۸۵ هزار و ۶۷۹ جلد شناسنامه مکانیزه در هشت ماه امسال اشاره کرد.

وی میانگین سن ازدواج در مردان را در استان در شش ماه اول امسال ۹/۲۷ سال و میانگین سن ازدواج زنان را در این مدت ۷/۲۳ سال برشمرد و گفت: فاصله سنی مزدوجین در استان در این مدت بین صفر تا پنج سال بوده است.

حاجی رحیمیان همچنین تعداد دخترانی که با پسران کمتر از سن خود در نیمه اول امسال ازدواج کرده اند را یکهزار و ۸۴۰ مورد عنوان کرد.