رشد اشتغالزایی در مهردشت نرخ بزهکاری را کاهش داده است
رشد اشتغالزایی در مهردشت نرخ بزهکاری را کاهش داده است

مجتبی ملااحمدی صبح سه شنبه درنشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امروز شاهد ایجاد صنایع مختلفی در مهردشت هستیم که زمینه اشتغالزایی را در این منطقه بالا برده است که براساس پژوهشی که در این منطقه صورت گرفت مشخص شد آمار بزهکاری منطقه مهردشت پائین ترین نرخ را در سطح استان اصفهان دارد. وی […]

مجتبی ملااحمدی صبح سه شنبه درنشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امروز شاهد ایجاد صنایع مختلفی در مهردشت هستیم که زمینه اشتغالزایی را در این منطقه بالا برده است که براساس پژوهشی که در این منطقه صورت گرفت مشخص شد آمار بزهکاری منطقه مهردشت پائین ترین نرخ را در سطح استان اصفهان دارد.

وی با بیان اینکه این منطقه همچنین مجهز به نخستین دانشگاه آزاد کارآفرین و مهارت آموزی به دانشجویان در سطح استان اصفهان شده است، افزود: دانشجویان این دانشگاه از ترم اول همزمان در کارگاه‌های کارآفرین مشغول به کار و مهارت آموزی می‌شوند به صورتیکه پس از فارغ التحصیلی به دلیل بیمه کردن دانشجویان، ۴ سال سابقه کاری برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

عضو اتاق بازرگانی استان اصفهان تصریح کرد: با مطالعه‌ای که روی دانشگاه های آزاد کشورهای اروپایی شد، متوجه شدیم که در بیشتر دانشگاه های این نوع کشورها به جای دریافت شهریه از دانشجویان زمینه اشتغال و مهارت آموزی همزمان را فراهم می کنند.

وی اضافه کرد: با همت رسانه ها و از جمله عملکرد دانشگاها با این فرهنگ غلط که یک فارغ التحصیل با مدرک فوق لیساس، دکترا و لیسانس باید پشت میز نشین باشد و نمی تواند یک کارگر ساختمانی یا یک رفتگر یا یک بنا تحصیلات عالیه داشته باشد، مبارزه کرد.

ملااحمدی درس خواندن و داشتن مدارک بالای تحصیلی را برای تمام مشاغل از جمله رانندگی و کارگری و غیره را یک ضرورت دانست و گفت: ما با ایجاد زمینه اشتغال همزمان با تحصیل برای دانشجویان بدنبال این فرهنگ سازی بودیم که یک فارغ التحصیل دانشگاهی الزاما نباید یک شغل کارمندی و دفتری داشته باشد.

وی تاکید کرد: نیاز امروز کشور به رشته های مهندسی و حسابدار بسیار زیاد است به طوری که در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود که ساده ترین مشاغل نیز نیاز به استخدام یک حسابدار و مدیر امور مالی پیدا می‌کند.

عضو اتاق بازرگانی استان اصفهان بیان داشت: امروز اشتغالزایی باید در دل دانشگاه ها ایجاد شود به طوریکه دانشجویان همزمان مهارت آموزی یاد بگیرند و با محیط کار و فنون آن آشنا شوند که در حال حاضر این اقدام را در سطح استان اصفهان در منطقه مهردشت شاهدیم.

وی با بیان اینکه نیاز به دانشجویان علوم انسانی اشباع شده و باید به سمت رشته های مهندسی برویم، گفت: در رشته های علوم انسانی تنها روانشناسی و حسابداری است که هنوز فضا برای اشتغالزایی آن وجود دارد.

اختراع نسل جدید بردهای الکترونیک برق در اصفهان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهردشت نیز گفت: پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهردشت موفق به اختراع نسل جدید بردهای الکترونیک برق در اصفهان شدند که به زودی به مرحله تجاری سازی می‌رسد.

ملااحمدی اعلام کرد: پژوهشگران این دانشگاه علاوه بر اختراع نسل جدید بردهای الکترونیکی برق در اصفهان، نرم افزار سازه های بتنی را نیز طراحی کردند که به زودی به مرحله تولید، تجاری سازی و بهره‌برداری می‌رسد.

منبع:مهر