رشد ۱۳پله‌ای جایگاه علمی دانشگاه آزاد نجف آباد در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر کشور
رشد ۱۳پله‌ای جایگاه علمی دانشگاه آزاد نجف آباد در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد گفت: از طرف شرکت جهانی سایماگو جایگاه علمی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر ایران در سال جاری در مقایسه با سال قبل با رشد ۱۳ پله‌ای مواجه بوده است. دکتر سید محمد امیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، در جلسه ای با […]

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد گفت: از طرف شرکت جهانی سایماگو جایگاه علمی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر ایران در سال جاری در مقایسه با سال قبل با رشد ۱۳ پله‌ای مواجه بوده است.

دکتر سید محمد امیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، در جلسه ای با حضور معاونین واعضا هیات علمی دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه هماهنگی بیشتر بین اعضاء هیات علمی دانشگاه که طی این دو سال اخیر به جمع خانواده بزرگ واحد پیوستند و آشنا شدن باشرایط و توقعات دانشگاه ، سیاستها و اولویتهای دانشگاه آزاد اسلامی و اینکه دانشگاه از کجا شروع کرده و الان به کجا رسیده و اهداف آینده آن چیست؟
وی با بیان اینکه امروز دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد دارای ظرفیت های خوب علمی و آموزشی است، بیان کرد: اعضای هیئت علمی ظرفیت اصلی هر مرکز آموزش عالی هست و به همین دلیل استفاده از ظرفیت های علمی و آموزشی اعضا ی هیات علمی واحد نجف آباد ضروری است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با بیان اینکه در حوزه انتشار مقالات علمی اعضای هیات علمی این واحد در نشریات داخلی و خارجی، خوشبختانه میزان چاپ مقالات اعضا هیات علمی در نشریات داخلی و خارجی در سال جاری در مقایسه با سال قبل با رشد قابل توجهی مواجه بوده است اشاره کرد و افزود: رشد مقالات اعضای هیات علمی نشان دهنده جایگاه علمی این واحد دانشگاهی در سطح استان و کشور دارد همانطور که در رتبه بندی موسسه جهانی سایماگو جایگاه علمی این واحد رشد ۱۳ پله ای نسبت به سال گذشته داشته است.
امیری افزود: سایماگو شرکتی فناور محور است که دارای شهرتی جهانی در زمینه تحلیل و ارزیابی اطلاعات علمی است این شرکت ارتباط تنگاتنگی را با تهیه کنندگان اطلاعات علمی و دانشگاه ها در جهان دارد، بنا به گزارش این موسسه جهانی رتبه واحد نجف آباد در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر درکشور رشد ۱۳ پله ای داشته است.
وی همچنین در مورد رتبه بندی موسسه جهانی وبومتریکس در مورد وب سایت دانشگاه گفت: وبومتریک شاخصی است برای رتبه بندی وب سایت های دانشگاه ها و مراکز علمی ، آموزشی و تحقیقاتی دنیا که توسط آزمایشگاه سایبرمتریک (CINDOC) واحدی از انجمن ملی تحقیقات اسپانیا تهیه شده می باشد. وبومتریک دانشگاه های دنیا را بر اساس اطلاعات مبتنی بر وب آنها سالیانه دو بار در دی ماه و تیر ماه تحلیل می کند. رتبه بندی وبومتریک متشکل از یک پایگاه داده شامل ۱۵۰۰۰ دانشگاه و بیش از ۵۰۰۰ موسسه و مرکز تحقیقاتی می باشد.
امیری به برنامه های دانشگاه در سال آینده اشاره کرد و اظهارداشت: ما در آغاز راه هستیم و کارهای بسیار بزرگی را باید در آینده انجام دهیم و جایگاه دانشگاه را بیش از آن چیزی که هست ارتقاء دهیم و مسئولیت اساسی آن بر عهده اعضاء هیات علمی دانشگاه است .
وی تصریح کرد: طبق دستور ریاست عالیه دانشگاه در سال ۹۳ باید ۱۲% وابستگی خود را از شهریه کم می کردیم که این واحد توانست امسال حدود ۲۰% کاهش وابستگی به شهریه داشته باشدو انشاء الله در سال ۹۴ باید حداقل وابستگی خود به شهریه را به ۵۰% برساند.
امیری با اظهار اینکه هرکدام از اعضاء هیات علمی در هر رشته ای که هستند باید از پتانسیل دانشگاه جهت تجاری کردن تولیدات علمی استفاده کنند تا در آینده مشکل اقتصادی برای دانشگاه پیش نیاید، افزود: دانشگاهی موفق و ماندگار است که کار آفرین باشد.

منبع:خبرگزاری ایمنا