رشد ۳۰۰لیتری مصرف آب با هر درجه گرمی هوا
رشد ۳۰۰لیتری مصرف آب با هر درجه گرمی هوا
مدیر روابط عمومی آبفا استان گفت: در حال حاضر، گاهی در شرایط اوج مصرف آب در استان، هر ثانیه 3مترمکعب آب کم می‌آوریم که پیش از این از محل چاه‌های آب سطح شهرها تامین می‌شد ولی این امکان نیز در حال حاضر وجود ندارد.

رشد ۳۰۰لیتری مصرف آب با هر درجه گرمی هوا

مدیر روابط عمومی آبفا استان گفت: در حال حاضر، گاهی در شرایط اوج مصرف آب در استان، هر ثانیه ۳مترمکعب آب کم می‌آوریم که پیش از این از محل چاه‌های آب سطح شهرها تامین می‌شد ولی این امکان نیز در حال حاضر وجود ندارد.

مهرداد خورسندی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه نجف‌آباد که اولین جلسه از این نوع در سطح استان محسوب می‌شد، اعلام کرد: با هر درجه گرم‌تر شدن هوا، مصرف آب به‌طور متوسط دویست تا سیصد لیتر در ثانیه افزایش پیدا می‌کند. متوسط مصرف آب شهروندان در کشور، حدود ۱۶۰لیتر در شبانه‌روز است که این میزان در نجف‌آباد به دلایل مختلف، در مرز ۱۸۰لیتر قرار گرفته.

خورسندی از رشد ۱۲ تا ۱۸درصدی مصرف آب در شهرهای مختلف کشور در شرایط کرونایی سخن گفت و خاطر نشان ساخت: البته ممکن است دلایل دیگری مانند فرسودگی شدید شبکه توزیع نیز باعث مصرف بالای آب در نجف‌آباد شده باشد ولی موضوعاتی مانند وسواسی بودن برخی شهروندان و استفاده غلط از آب شرب در مصارف غیرضروری را هم نمی‌توان نادیده گرفت.

وی صرفه‌جویی ۱۵ تا ۲۰ لیتری هر خانواده در مصرف روزانه آب را پیش‌شرط عبور از شرایط بحرانی فعلی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تمامی آب مورد نیاز استان اصفهان، از تصفیه‌خانه باباشیخ‌علی تامین می‌شود و تمامی چاه‌ها به دلیل نصف شدن دبی خروجی، نیتراته شدن و ورود دیگر آلودگی‌ها، با تشخیص شبکه بهداشت غیرقابل برداشت هستند و به تدریج به جهاد‌کشاورزی واگذار می‌شوند تا در آبیاری باغات مورد استفاده قرار گیرند.

اشاره به قول اولیه بنیاد برکت برای همکاری در اجرای شبکه آب‌رسانی به اشن آخرین مطلبی بود که خورسندی با اعلام آن اذعان داشت: در نجف‌آباد، یکی از بهترین آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت آب استان را داریم که پس از ادغام آبفا شهری و روستایی، در ساختمان سابق آب و فاضلاب روستایی مستقر شده و ۲کارشناس به طور مستمر نسبت به نمونه‌برداری و انجام آزمایش، اقدام می‌کنند.

جواد کاظمی آب و فاضلاب نجف آباد

جواد کاظمی آب و فاضلاب نجف آباد

رشد ۳۰۰لیتری مصرف آب با هر درجه گرمی هوا