رشد ۷۰۰درصدی اقبال به مخدرهای صنعتی
رشد ۷۰۰درصدی اقبال به مخدرهای صنعتی
در فاصله سال های 2009 تا 2017 میزان مصرف مواد مخدر در دنیا 23درصد رشد داشته و همزمان اقبال اقشار مختلف به سمت مواد مخدر صنعتی نیز با رشد هفتصد درصدی مواجه بوده است.

رشد ۷۰۰درصدی اقبال به مخدرهای صنعتی

در فاصله سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ میزان مصرف مواد مخدر در دنیا ۲۳درصد رشد داشته و همزمان اقبال اقشار مختلف به سمت مواد مخدر صنعتی نیز با رشد هفتصد درصدی مواجه بوده است.

ایمنا: مجتبی راعی اولین نشست خبری خود بعد از انتساب به عنوان فرماندار شهرستان را به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر به این موضوع اختصاص داد و گفت: همجواری ایران با افغانستان به عنوان قطب اصلی تولید مواد مخدر، مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کرده است. سطح زیر کشت و میزان تولید این مواد در افغانستان طی یک بازه زمانی شانزده ساله به ترتیب ۴۲۰۰ و ۴۷۰۰درصد رشد داشته است.
راعی به چهل و هشت برابر شدن وزن مخدرهای تولید شده در افغانستان طی همین بازه زمانی اشاره کرد و گفت: بیش از نود درصد جامعه بابت گسترش اعتیاد نگران هستند و مقام معظم رهبری نیز تاکیدات ویژه ای در خصوص مقابله با پنج آسیب مهم اجتماعی شامل مواد مخدر، طلاق، مفاسد اخلاقی، مناطق دارای شرایط خاص فرهنگی و اجتماعی در کنار پدیده حاشیه نشینی داشته اند.
معاون استاندار اصفهان همچنین از فقر، عدم غنی سازی اوقات فراغت جوانان، توطئه دشمنان خارجی، عدم رسیدگی به مشکلات نسل جوان،کاهش ارتباط موثر والدین با فرزندان و اعمال خشونت در خانواده ها به عنوان عواملی برای تشدید مصرف مواد مخدر نام برد و گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با ریاست فرماندار به صورت ماهیانه تشکیل جلسه می دهد.
وی اضافه کرد: کمیته مقابله با توزیع و مصرف مواد مخدر با محوریت نیروی انتظامی، کمیته پیشگیری با حضور بهزیستی، کمیته درمان و حمایت اجتماعی با مسئولیت شبکه بهداشت و درمان و کمیته صیانت از اشتغال بهبود یافتگان با محوریت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله زیرمجموعه های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هستند.

فرماندار نجف آباد

فرماندار نجف آباد

رشد ۷۰۰درصدی اقبال به مخدرهای صنعتی