روستای حسین آباد مهردشت همچنان با بی‌آبی دست و پنجه نرم می کند
روستای حسین آباد مهردشت همچنان با بی‌آبی دست و پنجه نرم می کند

خبرگزاری ایمنا: دهیار حسین آباد مهردشت گفت: چهار ماه است که در روستا حسین آباد با مشکل بی آبی دست و پنجه نرم می‌کنیم و به وسیله تانکرهای و نصب در محله ها تا این لحظه آب شرب ساکنان تامین شده است. به گزارش خبرنگار ایمنا در علویجه،‌ در سال های اخیر کشور ما با […]

خبرگزاری ایمنا: دهیار حسین آباد مهردشت گفت: چهار ماه است که در روستا حسین آباد با مشکل بی آبی دست و پنجه نرم می‌کنیم و به وسیله تانکرهای و نصب در محله ها تا این لحظه آب شرب ساکنان تامین شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا در علویجه،‌ در سال های اخیر کشور ما با معضل خشک سالی دست و پنجه نرم می کرد که همین امر سبب کاهش سطح آب های زیرزمینی شیرین و سبب شده که املاح زیادی وارد آب شود و در این بین شهرها و روستاهای زیادی متحمل خسارت شده اند و روستای حسین آباد مهردشت از این قاعده مستثنا نبود.
رضایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایمنا گفت: روستای حسین آباد مهردشت از توابع شهرستان نجف آباد با جمعیت حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر با وسعتی بالغ بر ۱۲۰هکتار وسعت مسکونی و یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار وسعت اراضی کشاورزی در فاصله ۱۰۰کیلومتری از مرکز استان واقع شده که بزرگترین روستا در منطقه مهردشت است.
وی در ادامه گفت: آب شرب این روستا در سال های گذشته از چاه های آب تامین می‌شد که با توجه به خشک‌سالی های اخیر مقدار آب کاهش یافته و همین کاهش آب سبب نیتراته شدن و غیر قابل استفاده برای شرب شده است، این درحالی است که حدود شش سال پیش با پیگیری های نماینده وقت در مجلس شورای اسلامی شهرستان نجف آباد مصوب شد ۱۰ لیتر در ثانیه از خط لوله انتقال آب به کاشان به این روستا اختصاص یابد که با پیگیری های ساکنان، فرمانداری ۹ کیلومتر از مسافت ۱۵ کیلومتری توسط پیمانکار تحویل داده شد.
دهیار بخش مهردشت در ادامه افزود: ولی وقفه ای در انجام عملیات ایجاد شد که مدت چهار ماه برای تامین آب شرب ساکنان با مشکل مواجه شدیم و با تدبیرهای اتخاذ شده به وسیله تانکرهای و نصب در محله ها تا این لحظه آب شرب ساکنان تامین شد.
وی افزود: با پیگیری های دهیاری و فرمانداری مشکل آب این روستا به ستاد بحران استان ارسال و پیگیری های لازم جهت تکمیل پروژه انتقال آب به روستای حسین آباد و انتخاب پیمانکار در تسریع این پروژه اقدام شد