رونمایی از اولین وانت برقی ایرانی در نجف آباد+تصاویر
رونمایی از اولین وانت برقی ایرانی در نجف آباد+تصاویر

امروز سالن حجاب واقع در باغ علوی امیراباد شاهد حضور مسئولین شهری و شهرستان جهت مراسم رونمایی از اولین وانت برقی ایرانی بود . در این مراسم که ابوترابی نماینده ، آسیابانی ریاست و تعدادی از اعضای شورای شهر،جعفرزاده معاون عمرانی فرماندار، مغزی قائم مقام شهردار و تنی چند از میران و مسئولین شهری و […]

امروز سالن حجاب واقع در باغ علوی امیراباد شاهد حضور مسئولین شهری و شهرستان جهت مراسم رونمایی از اولین وانت برقی ایرانی بود .
در این مراسم که ابوترابی نماینده ، آسیابانی ریاست و تعدادی از اعضای شورای شهر،جعفرزاده معاون عمرانی فرماندار، مغزی قائم مقام شهردار و تنی چند از میران و مسئولین شهری و هچنین علی مرتضوی رییس شرکت پیشرو دیزل اولین خودرو ساز نجف آباد حضور داشتند مهندس پژمان یمانی طراح و سازنده خودرو توضیحاتی پیرامون این خودرو ارایه نمود و عنوان داشت:
ساخت این خودرو بطور تصادفی و بر اساس نیاز موجود در بازار بوجود آمد و در طراحی آن از هیچگونه نمونه خارجی کپی برداری نشد. بیش از ۹۰ درصد قطعات بومی سازی شدند و همگی فرآیند ها از جمله ایده پردازی اولیه، مطالعات بازار،مکاتبات بازرگانی و واردات قطعات برقی، طراحی شاسی، سیستم های تعلیق ترمز و فرمان، طراحی و ساخت درخت های سیم، جانمایی قطعات، جوشکاری ها، قالبسازی فایبر گلاس، اسمبل قطعات و… وبعد از حدود ۱۰ ماه کار به پایان رسید…
طراحی پوسته جلو توسط آقای محسن کاووسی صورت پذیرفته است.در ساخت این خودرو از حدود ۶۰۰ قطعه استفاده شد .که وزن آنرا به حدود ۵۰۰ کیلوگرم رساند.این خودرو قادر است ۷ نفر مسافر را در حالت سواری و ۶۰۰ کیلوگرم بار را در حالی باری جابجا کند. قابلیت یدک کشی نیز یک تن است که در شیب ۲۵ درجه به راحتی بالا می رود.
این خودرو نمونه مشابه داخلی یا حتی چینی ندارد و تحت عنوان اولین وانت تمام برقی ایران رونمایی می شود.
تست میدانی خودرو نیز اخرین بخش این مراسم را تشکیل می داد.

منبع خبر:najafabad.ir