ریخت و پاش های دولتی که می توان از آن انصراف داد
ریخت و پاش های دولتی که می توان از آن انصراف داد

پایگاه اطلاع رسانی نجف آباد نیوز: سیستم دولتی در کشور ما به دلایل مختلف به اسراف و هدر دادن بودجه بیت المال عادتی چندین ساله کرده و این امر با وجود سخت تر شدن وضعیت دولتی های در سالهای اخیر باز هم تقریبا به همان شکل قبلی خود ادامه پیدا کرده است. بسیاری از کارشناسان و […]

پایگاه اطلاع رسانی نجف آباد نیوز: سیستم دولتی در کشور ما به دلایل مختلف به اسراف و هدر دادن بودجه بیت المال عادتی چندین ساله کرده و این امر با وجود سخت تر شدن وضعیت دولتی های در سالهای اخیر باز هم تقریبا به همان شکل قبلی خود ادامه پیدا کرده است.

بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران مسائل مختلف دلیل انصراف ضعیف مردم از دریافت یارانه نقدی را همین ریخت و پاش های افسار گسیخته دولتی می دانند که در میان آنها می توان از پرداخت های میلیاردی به فوتبالیست های فانتزی این روزها تا سرو ناهار غیر ضروری برای کارمندان دستگاه های اداری را مشاهده کرد.

واقعا در چنین شرایط سخت اقتصادی که مردم به انصراف گسترده از دریافت یارانه نقدی ناقابل چند سال اخیر خود دعوت می شوند آیا بهتر نیست برای یک بار هم که شده به برخی این مصادیق هدر دادن بودجه بیت المال ورود پیدا کنیم و جلوی این خطاهای ریز و درشت یک بار برای همیشه گرفته شود؟

چه لزومی دارد کارمندی که برخی برآوردهای صورت گرفته کار مفید روزانه او را کمتر از یک ساعت اعلام کرده اند، ظهر هم مهمان دولت باشد و بهانه ای دیگر برای تلف کردن وقت و معطل کردن ارباب رجوع در ساعات قبل و بعد از نوش جان کردن این وعده غذایی کاملا دولتی را پیدا کند.

چرا با وجود پیشرفت های تکنولوژی در زمینه ارتباطات باز هم شاهد استفاده گسترده ادارات دولتی برای ارسال کتبی نامه های غیر ضروری هستیم که از لحاظ طبقه بندی هم در بیشتر موارد به عنوان مراسلاتی عادی به شمار می آیند.

البته درد بزرگتر در این حوزه استفاده از پیک های نامه بری است که با صرف هزینه های انسانی زیاد جای ایمیل و شبکه های داخلی دولتی را گرفته اند و ما هم هنوز حاضر به چشم پوشی از آنها نیستیم.