ریشه همه افراطی گری ها را باید در مدارس جستجو کرد
ریشه همه افراطی گری ها را باید در مدارس جستجو کرد

معاون پرورش و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: نگاه تک بُعدی به مقوله تربیت و پرورش همواره زمینه ساز بروز افراط و تفریط های مختلف بوده به طوریکه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی ما به عنوان خروجی نظام فعلی آموزش و پرورش به دلیل عدم تقویت دیگر ابعاد شخصیتی و اجتماعی، در مواجه با […]

معاون پرورش و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: نگاه تک بُعدی به مقوله تربیت و پرورش همواره زمینه ساز بروز افراط و تفریط های مختلف بوده به طوریکه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی ما به عنوان خروجی نظام فعلی آموزش و پرورش به دلیل عدم تقویت دیگر ابعاد شخصیتی و اجتماعی، در مواجه با چالش های اجتماعی گوناگون بعضا دچار مشکلات مختلفی می شود.

 حمید رضا کفاش معاون پرورشی وفرهنگی وزیر آموزش و پرورش دوشنبه هفته جاری، در اجتماع فرهنگیان نجف آباد که به میزبانی و مدیریت آموزش و پرورش نجف آباد در سالن شهروند برگزار شد، بیان داشت:« تقویت مثبت اندیشی در میان جامعه نوجوان و جوان کشور از دیگر اموری است که متاسفانه تا حدودی مورد غفلت قرار گرفته به طوریکه علیرغم وجود تمامی کاستی ها و مشکلات موجود، زیبایی ها و نقاط مثبت بسیار زیادی نیز در کشور وجود دارد که رصد آنها جایی برای پرداختن به نقاط ضعف موجود باقی نمی گذارد.»

کفاش در ادامه با اشاره به امکان آموزش ضروری ترین مسائل مورد نیاز جامعه در سطح مدارس بیان داشت:« داشتن صبر و تحمل در برابر افکار و سلایق مخالف،پرهیز از هر گونه افراط و تفریط در زمینه های مختلف، استفاده از پتانسیل نیروهایی با تفکر متفاوت با مدیریت موجود و حفظ همدلی و همزبانی در جامعه به عنوان یکی از مهمترین تاکیدات مقام معظم رهبری از جمله این موارد به شمار می آید.»

نماینده اعزامی دولت به نجف آباد همچنین با تاکید بر درونی شدن امر تربیت به منظور پیشگیری از تاثیر پذیری آن از شرایط مختلف حاکم بر جامعه اضافه کرد:« با وجود اینکه بررسی های صورت گرفته مردم ایران را جزء معتقد ترین و مذهبی ترین ملت های جهان نشان می دهد ولی برخی سوء مدیریت ها در برپایی ویژه برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی،طولانی شدن زمان برگزاری مراسم و برخوردهای بعضا نامناسب متولیان امر، زمینه ساز کاهش مشارکت اقشار مختلف مردم در تعدادی از مراسم مشابه شده است.»

تشریح اهمیت بیشتر تربیت دانش آموزانی با شرایط خاص اجتماعی که بعضا از تربیت غلط خانوادگی نیز برخوردار هستند آخرین مطلبی بود که معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان آن گفت:« شهید باهنر در جایی می فرمایند که ” تربیت را از آنجایی شروع کنید که دانش آموز خوشش می آید و در جایی خاتمه دهید که مکتب خوشش می آید.” که این دستور العمل می تواند بهترین راهگشای ما در مسیر مشکلات موجود در عرصه تعلیم و تربیت قرار گیرد.»

علی اکبر زاده مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش،ظهیری ریاست سازمان پیش آهنگی دانش آموزی استان، جمعی از مدیران ارشد نجف آباد و صد ها نفر از فرهنگیان شهرستان دیگر حاضرین در این نشست را تشکیل می دادند.

پخش کلیپ هایی در مورد نجف آباد،اجرای گروه سرود دانش آموزی مدرسه آزادی ویلاشهر و دکلمه خوانی شیما یوسفی یکی از دانش آموزان آموزشگاه متوسطه فرزانگان امین دیگر بخش هایی این نشست را که فرمانداری و برخی دیگر ادارات در برپایی آن مشارکت داشتند، تشکیل می داد.