ساخت و عرضه سلاح‌های سرد ممنوع می‌شود
ساخت و عرضه سلاح‌های سرد ممنوع می‌شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، در تشریح مزایای تصویب طرح ممنوعیت بکارگیری سلاح سرد و تشدید مبارزه با جرایم خشونت‌بار، گفت: با تصویب این طرح از این پس مجرمان از ۶ ماه تا ۲ سال به حبس محکوم می‌شوند. ابوالفضل ابوترابی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان […]

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، در تشریح مزایای تصویب طرح ممنوعیت بکارگیری سلاح سرد و تشدید مبارزه با جرایم خشونت‌بار، گفت: با تصویب این طرح از این پس مجرمان از ۶ ماه تا ۲ سال به حبس محکوم می‌شوند.

ابوالفضل ابوترابی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در طول سال حدود هزار و صد نفر در کشور به قتل می‌رسند، افزود: از این تعداد ۹۰ درصد با سلاح سرد کشته می‌شوند.

 نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: در نزاع‌ها٬ بسیاری از تجاوزات به عنف و سرقت‌های بانک در حال حاضر با سلاح سرد صورت می‌گیرد که با تصویب طرح ممنوعیت بکارگیری سلاح سرد و تشدید مبارزه با جرایم خشونت‌بار کاهش چشمگیری در این جرایم صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه با تصویب طرح ممنوعیت بکارگیری سلاح سرد و تشدید مبارزه با جرایم خشونت‌بار خرید٬ فروش، ساخت و عرضه سلاح‌های سرد که فقط برای ضرب و جرح عمدی ساخته می‌شود ممنوع خواهد شد، یادآور شد: بر این اساس هرگونه ساخت و عرضه پنجه بوکس، قمه، تیزی، چاقوهای ضامن دار، زنجیرهای مخصوص نزاع ممنوع است.

ابوترابی ادامه داد: همچنین در پی تصویب طرح ممنوعیت بکارگیری سلاح سرد متخلفان و مجرمان به ۶ ماه تا ۲ سال به حبس محکوم می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه تصویب طرح ممنوعیت بکارگیری سلاح سرد و تشدید مبارزه با جرائم خشونت‌باربه دادستان این اختیار را می‌دهد که قبل از صدور رای قطعی، عکس٬ نام و مشخصات مجرمان را اعلام کند تا تیم شوک برای تهیه برنامه مراجعه کنند، تصریح کرد: با سخت گیری های این‌چنینی علاوه بر کاهش میزان جرایم بسیاری از قتل ها نیز رخ نخواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه داشتن و نگهداری سلاح سرد در حال حاضر مجازاتی ندارد، گفت: از این پس داشتن سلاح سرد، نگهداری، خرید و فروش آن جرم به شمار رفته و مجرم طبق قانون مجازات می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، کاهش زورگیری‌ها و  منازعات خیابانی را از ثمرات تصویب طرح ممنوعیت بکارگیری سلاح سرد و تشدید مبارزه با جرائم خشونت‌بارخواند و افزود: از این پس مجرمان به راحتی نمی‌توانند به ایجاد رعب و وحشت در سطح شهر به استفاده از سلاح سرد بپردازند