سفر بی بازگشت عکس شهید به بنیاد شهید
سفر بی بازگشت عکس شهید به بنیاد شهید

یکی از مخاطبان نجف آباد نیوز: متاسفانه وقتی در چند روز اخیر برای دریافت اصل تصاویر یکی از نزدیکان شهیدمان که حدود ۱۰ سال از به امانت برده شده آنها توسط بنیاد شهید می گذشت به این مجموعه مراجعه کردم،متوجه شدم اصل این تصاویر تاریخی و ارزشمند دیگر وجود ندارند و تنها اسکن آنها بود […]

یکی از مخاطبان نجف آباد نیوز: متاسفانه وقتی در چند روز اخیر برای دریافت اصل تصاویر یکی از نزدیکان شهیدمان که حدود ۱۰ سال از به امانت برده شده آنها توسط بنیاد شهید می گذشت به این مجموعه مراجعه کردم،متوجه شدم اصل این تصاویر تاریخی و ارزشمند دیگر وجود ندارند و تنها اسکن آنها بود که در اختیار نزدیکان این شهید قرار گرفت.

این تصاویر در حدود ده سال پیش وقتی پدر شهید در قید حیات بود در زمان انجام مصاحبه ای کوتاه با ایشان توسط بنیاد شهید به امانت گرفته شده بود و قرار بود چند هفته ای مجددا به این خانواده بازگردانده شوند ولی پس از سالها گذشتن از این موضوع و درگذشت پدر و مادر شهید،درخواست یکی از خواهران شهید مبنی بر تعیین تکلیف تصاویر مذکور،این موضوع را مجددا زنده کرد.

با وجود اینکه اسکن این تصاویر کار ارزشمندی به شمار می آید ولی هیچ کس نمی تواند منکر این موضوع شود که اصل آنها د ارای چنان ارزش تاریخی و عاطفی برای نزدیکان شهید است که هیچ گاه خلا نبود آنها را جبران نمی کند.

البته بنده در این خصوص شنیده ام که این امر متاسفانه در مورد تعداد دیگری از خانواده شهدا نیز تکرار شده و در آن مقصر اصلی خود خانواده ها معرفی شده اند که به موقع برای دریافت اصل تصاویر به بنیاد شهید مراجعه نکرده اند ولی این امر در حالی است که حداقل در مورد خانواده ما قرار بوده خود مصاحبه کننده و دیگر مسئولین مرتبط تصاویر را در اولین فرصت برگردانند.

به هر حال امیدواریم این اتفاق تنها در مواردی معدود روی داده باشد و در آینده نیز با اقدامات به موقع دوستان در بنیاد شهید شاهد جلوگیری از تکرار چنین رخدادهایی باشیم که علاوه بر خدشه دار کردن اعتماد خانواده های معظم شهدا به دستگاه های اجرایی،زمینه ساز نابودی یکی از مهمترین اسناد موجود مرتبط با شهدای جنگ تحمیلی نیز می شود.

لازم به ذکر است که این مطلب را یکی از خوانندگان پایگاه اطلاع رسانی نجف آباد نیوز برای ما ارسال کرده و ما نیز بر طبق وظیفه آن را به صورت کامل و بدون دخل و تصرف جهت اطلاع مردم و پاسخگویی مسئولان مربوطه منتشر کرده ایم.

شما نیز می توانید مطالب مختلف خود را در این زمینه از طریق آدرس پست الکترونیک ما که در بخش تماس با ما موجود است ارسال کنید.