سنددار شدن موقوفه ۷۲ میلیاردی در نجف آباد
سنددار شدن موقوفه ۷۲ میلیاردی در نجف آباد
مهر: رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد گفت: سند زمین هجده هزار متر مربعی در مرکز نجف آباد که مدرسه شهید اژه ای در آن قرار گرفته، به ارزش تقریبی هفتاد و دو میلیارد تومان، به نام اوقاف صادر شده است.

سنددار شدن موقوفه ۷۲ میلیاردی در نجف آباد

مهر: رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد گفت: سند زمین هجده هزار متر مربعی در مرکز نجف آباد که چند مدرسه در آن قرار گرفته، به ارزش تقریبی هفتاد و دو میلیارد تومان، به نام اوقاف صادر شد.

حجت الاسلام رضا صادقی بیان داشت: سند این زمین به نام موقوفه محمدابن عبدالله است که برای تامین هزینه های مسجد و حسینیه ارشاد وقف شده.

صادقی با اشاره به ثبت سند هجده موقوفه شهرستان در سامانه جامع موقوفات کشور از ابتدای سال تاکنون، بیان داشت: بیشتر این موقوفات غیر انتفاعی و شامل مساجد، تکایا و باغات بوده اند. یکی از این موقوفات، زمین یازده هزار متر مربعی موقوفه شیرعلی در شهر دهق به ارزش یازده میلیارد تومان است که شهرداری این شهر را در خود جای داده است.

نجف آباد نیوز: زمین هجده هزار متر مربعی مورد اشاره، شامل چندین مجموعه آموزشی مانند دبیرستان منتظری، مجموعه ورزشی شهید سمندری و دو مدرسه مجاور آن ها در انتهای خیابان ۱۵خرداد شمالی است که سال ها از وقف شان می گذرد ولی به تازگی سند آن ها به ثبت رسیده. در طول این سال ها، آموزش و پرورش نجف آباد، بابت استفاده از زمین این موقوفه، کرایه قابل توجهی به اوقاف پرداخت کرده تا در امور خیر مصرف شود.

آموزش و پرورش شهرستان، در حال حاضر با مشکلات متعددی مانند کمبود فضای آموزشی استاندارد و محدودیت های بودجه ای مواجه است به طوری که در بسیاری مقاطع، حتی امکان پرداخت سرانه حداقلی مدارس را نداشته و ندارد.

رضا صادقی رییس اوقاف نجف آباد

رضا صادقی رییس اوقاف نجف آباد

سنددار شدن موقوفه ۷۲ میلیاردی در نجف آباد