سند ۲۰۳۰ راه جاسوسی غربی‌ها در تمام شئون کشور است/ چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس از امضای این سند بی‌خبر بودند؟
سند ۲۰۳۰ راه جاسوسی غربی‌ها در تمام شئون کشور است/ چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس از امضای این سند بی‌خبر بودند؟

مشرق:مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه سند ۲۰۳۰ تعهدنامه‌ای برای پیاده‌سازی فرهنگ سکولار غرب در دیگر کشورها است گفت: آیا ما باید بایستیم تا دیگران برای ۱۵ سال تمام شئون زندگی ما را برنامه‌ریزی کنند؟ آیت اله مکارم شیرازی گفت: «این سند مربوط به سازمان ملل بوده و گفته می‌شود با هدف ساختن جهان برای […]

مشرق:مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه سند ۲۰۳۰ تعهدنامه‌ای برای پیاده‌سازی فرهنگ سکولار غرب در دیگر کشورها است گفت: آیا ما باید بایستیم تا دیگران برای ۱۵ سال تمام شئون زندگی ما را برنامه‌ریزی کنند؟

آیت اله مکارم شیرازی گفت: «این سند مربوط به سازمان ملل بوده و گفته می‌شود با هدف ساختن جهان برای ما در دستور کار برای توسعه پایدار است.»

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه محتوای تحلیل سخنم براساس سندی است که توسط افراد خبره ترجمه شده و هیچ ارتباطی با آنچه در فضای مجازی منتشرشده ندارد افزود: هدف از بیان این مطالب جسارت به کسی نیست بلکه تنها توضیحاتی درباره این سند است تا ملت و مسئولان وظایف خود را درباره آن بدانند و این‌گونه نیست که با تکیه‌بر شایعات باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید براینکه دلیل اینکه قبلاً به سراغ این موضوع نرفتیم چون نخواستیم فضای شیرین انتخابات پرشور و امن و امان تحت تأثیر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: قضاوت مربوط به سند است و آنچه در فضای مجازی نسبت داده‌اند مورد نظر ما نیست.

وی با بیان اینکه آقایان می‌گویند هنگام پذیرش سند زیر آن نوشتیم تاجایی سند را قبول داریم که با فرهنگ و مذهب ما سازگار باشد ادامه داد: این را نوشته‌اند و در نامه‌ای که به امضای ۳ وزیر نوشته‌شده رونوشت آن را برای من هم فرستادند ولی گویا به این نکته توجه نکردند آن‌ها می‌گویند شرایط شما را تا جایی می‌پذیریم که بر خلاف روح سند نباشد.

وی با بیان اینکه این سؤال برای همه مطرح است که چرا این سند بی‌سروصدا به آموزش‌وپرورش داده شد و چندین کارگروه برای اجرای ‌آن انتخاب شده‌اند افزود: متولی اصلی این گونه اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی است اما باخبر نبودند با اعضای این شورا صحبت کردیم که گفتند اطلاع ندارند علاوه بر اینکه مجلس هم با خبر نشدند.