شاخص ترین نامزدهای نمایندگی مجلس در نجف آباد
شاخص ترین نامزدهای نمایندگی مجلس در نجف آباد
با پایان مهلت ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ماه سال جاری، مجتبی راعی فرماندار نجف آباد اعلام کرد که 68 نفر ثبت نام خود را برای حضور در این عرصه تکمیل کرده اند ولی سوال مهم برای مخاطبان، شناختن شاخص ترین افراد این لیست است.

شاخص ترین نامزدهای نمایندگی مجلس در نجف آباد

با پایان مهلت ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ماه سال جاری، مجتبی راعی فرماندار نجف آباد اعلام کرد که ۶۸ نفر ثبت نام خود را برای حضور در این عرصه تکمیل کرده اند ولی سوال مهم برای مخاطبان، شناختن شاخص ترین افراد این لیست است.

لیستی که خود را برای نمایندگی حوزه انتخابیه نجف آباد، تیران و کرون آماده می کنند و ما در این خبر با توجه به مخاطبان خود در شهرستان نجف آبادف به اختصار از عنوان حوزه انتخابیه نجف آباد استفاده خواهیم کرد.

چند روزی است که از مسیر های رسمی و غیر رسمی تلاش داریم مشخصات افراد شاخص ثبت نام شده را پیدا کنیم ولی به دلیل محدودیت های قانونی و ترس های مدیریتی برخی مسئولان، این امکان آن گونه که انتظار داشتیم محقق نشد.

در مجموع و بر اساس اخبار موثق چهره ها و مطالب کانال های خبری شهرستان، مشخص شده که در انتخابات امسال چهره های شاخصی مانند ابوالفضل ابوترابی نماینده دوره های نهم و دهم مجلس از حوزه انتخابیه نجف آباد، تیران و کرون، مسعود منتظری شهردار شش سال اخیر نجف آباد، محمد تقی امینی فرمانده سابق لشکر زرهی ۸ نجف اشرف، ناصر اکرامیان عضو سابق شورای شهر، حسن مختاری نماینده سابق نجف آباد در مجلس، وحید پور اسماعیلی چهره فرهنگی و مدیر کتابخانه زهرائیه، شهاب گزین زاده، احمد زمانی و مسلم کریمی ثبت نام کرده اند.

از این جمع، برخی شناخته شده تر بوده و تعدادی هم چندان مشهور نیستند. به این آمار بایستی کسانی را هم اضافه کرد که شاید از لیست شناخته شده ها ما جا افتاده باشند یا اصلا چندان مشهور نبوده و در دقیقه نود با تبلیغات و معرفی خود بتوانند آرای مردمی را به سمت خود جذب کنند.

ظاهرا جناح های سیاسی مانند اصولگرایان یا اصلاح طلبان نیز امسال لیست مشخصی نداده اند و چهره ها به صورت مستقل وارد گود انتخابات شده اند؛ این حرف را امروز یکی از بزرگان اصلاح طلبی شهرستان تایید کرد و گفت که ما چهره خاصی را معرفی نکرده ایم.

در مجموع به نظر می رسد اگر شرایط به همین منوال پیش رفته و اتفاق خاصی نیفتد، رقابت اصلی این دوره را باید بین ابوالفضل ابوترابی و مسعود منتظری دانست. البته هواداران هر کدام از این دو نفر معتقدند که نامزد مورد حمایت شان با فاصله زیادی رقیب مقابل را پشت سر گذاشته و وارد بهارستان خواهد شد ولی بعید نیست همانند برخی تجربه های قبلی در نجف آباد، شاهد شکسته شدن آرا بین این دو نفر و رای آوردن نفر سومی نیز باشیم.

برخی دلسوزان شهر نسبت به بروز این شرایط هشدار داده و خواستار کناره گیری ابوترابی یا منتظری شده اند ولی اگر این اتفاق هم نیافتد، حضور همزمان این دو کاندیدای جوان باعث گرم شدن بیش از پیش تنوز انتخابات و افزایش مشارکت مردم خواهد شد؛ اتفاق مبارکی که لازم است ولی با انتخاب فرد شایسته و اصلح کامل خواهد شد.

این وسط مردم انتخاب خواهند کرد که چه کسی نماینده شان در مقطع حساس مجلس یازدهم باشد ولی این نکته را هم نباید فراموش کرد که انتخاب اصلح کافی نیست و همه باید روی نماینده منتخب نظارت داشته و از او مطالبه گری داشته باشند.

ابوالفضل ابوترابی

ابوالفضل ابوترابی