شب اقتدار نجف آباد
شب اقتدار نجف آباد

در دهمین شب دی ماه ۹۶، نجف آباد با اقتدار نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی به خوبی از پس مشکلات تجمعی که بهانه اش مسائل اقتصادی بود، برآمد. با حضور هوشیارانه و به موقع نیروهای مختلف در میدان حضرت امام (باغملی) بسیاری از عوامل اصلی تحریک مردم که بعضا در شب قبل شناسایی شده بودند، […]

در دهمین شب دی ماه ۹۶، نجف آباد با اقتدار نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی به خوبی از پس مشکلات تجمعی که بهانه اش مسائل اقتصادی بود، برآمد.

با حضور هوشیارانه و به موقع نیروهای مختلف در میدان حضرت امام (باغملی) بسیاری از عوامل اصلی تحریک مردم که بعضا در شب قبل شناسایی شده بودند، در همان دقایق اول دستگیر شدند. تعدادی هم در فاصله پایان تجمع دیشب تا امروز بازداشت شده بودند. با این حرکت تقریبا امکان هیچ گونه تظاهرات و دادن شعار در باغملی فراهم نشد.

با نمایش اقتدار نظام در میدان اصلی نجف آباد، اغتشاشگران تلاش کردند اهداف خود را در سایر خیابان های شهر دنبال کنند که در این میان با همکاری خوب یگان ویژه نیروی انتظامی و بسیج، این هدف نیز ناکام ماند.

تا حوالی ساعت ۱۱شب برخی درگیری های پراکنده در خیابان های اصلی شهر همچون امام خمینی و شریعتی ادامه داشت.

با حضور نیروهای بسیج، حفاظت ویژه ای از مراکز حساس شهر به ویژه جایگاه های عرضه بنزین انجام گرفت و برخی تحرکات در اطراف شهر به سرعت کنترل شد.

حجم تخریب های امشب نسبتا کم بود و در کنار حمله به فروشگاه محصولات فرهنگی کنار بنیاد آیت الله خامنه ای، بیشترین خسارت متوجه بلوک فرش معابر بود که اغتشاشگران آن را خرد کرده و پرتاب می کردند.

نیروی انتظامی در مواردی برای متفرق کردن اغتشاشگران از گاز اشک آور استفاده کرد و در نقاط مختلف شهر دهها نفر دستگیر شدند.

یکی از مسئولان در خصوص شرایط دستگیر شدگان گفت: «متاسفانه بیشتر این افراد درک درستی از تبعات شرکت در اغتشاش ندارند و به نوعی تحت تاثیر جو تجمع قرار گرفته اند.»

از حوالی نیمه شب نیز همزمان با برقراری آرامش کامل در نقاط مختلف شهر، کارگران شهرداری کار تمیز کردن خیابان ها را شروع کردند.

در برخی نقاط اغتشاشگران چیزهایی مانند کارتن و زباله را آتش زده بودند.