گم شدن ۲ کوهنورد نجف آباد در اردل
گم شدن ۲ کوهنورد نجف آباد در اردل

س از شش روز تلاش امدادگران هلال احمر، عملیات جستجو و نجات دو کوهنورد گرفتار مفقود شده در ارتفاعات اردل در استان چهارمحال و بختیاری بدون نتیجه ماند. به گزارش باشگاه خبرنگاران از شهرکرد، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات جستجو و نجات دو کوهنورد گرفتار مفقود شده در ارتفاعات اردل، […]

س از شش روز تلاش امدادگران هلال احمر، عملیات جستجو و نجات دو کوهنورد گرفتار مفقود شده در ارتفاعات اردل در استان چهارمحال و بختیاری بدون نتیجه ماند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران از شهرکرد، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات جستجو و نجات دو کوهنورد گرفتار مفقود شده در ارتفاعات اردل، پس از شش روز تلاش امدادگران، بدون نتیجه ماند.

محمد فروغی افزود: امدادگران و نجاتگران تخصصی کوهستان جمعیت هلال احمر به دنبال تماس مردمی مبنی بر مفقود شدن دو کوهنورد گردشگر در ارتفاعات زردیال شهرستان اردل، عملیات جستجو و نجات خود را از بامداد روز یکشنبه ۱۴ تیرماه جاری آغاز کردند.

وی تأکید کرد: این عملیات پس از شش روز، شب گذشته بدون رسیدن به نتیجه پایان یافت.

فروغی افزود: در جریان این جستجو، شش تیم پنج نفره تخصصی کوهستان به مدت شش روز و در مجموع ۱۸۰ نفر روز، عملیات انجام شد.

وی تصریح کرد: در این مدت، دو تیم چهار نفره تخصصی سیلاب و غواصی هم به مدت سه روز و در مجموع ۲۴ نفر روز برای یافتن کوهنوردان گرفتار شده تلاش کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری گفت: سه تیم پنج نفره از نیروهای داوطلب محلی نیز به مدت شش روز و در مجموع ۹۰ روز، به جستجوی گرفتار شدگان پرداختند.

وی اضافه کرد: همچنین سه تیم چهار نفره امداد و نجات هوایی به مدت دو روز و در مجموع ۲۴ نفر روز، کار جستجوی کوهنوردان مفقود شده را بر عهده داشتند.

فروغی گفت: در شش روز گذشته برای این عملیات، هفت دستگاه خودروی امدادی هم به کار گرفته شد.

وی اظهار کرد: در همین زمینه، دو فروند قایق رفتینگ به مدت سه روز و در مجموع شش فروند روز و یک فروند بالگرد به مدت دو روز و در مجموع دو فروند روز، برای یافتن این کوهنوردان به کار گرفته شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این کوهنوردان اهل نجف آباد استان اصفهان بوده و قصد عزیمت به آبشار زردلیمه در شهرستان اردل را داشتند.

وی اضافه کرد: عملیات جستجو و نجات کوهنوردان گرفتار بوسیله قایق های رفتینگ، از روستای گزستان شهرستان کوهرنگ آغاز شد و تا دریاچه سد کارون چهار در شهرستان اردل ادامه پیدا کرد.

مرکز شهرستان اردل در ۹۵ کیلومتری و مرکز شهرستان کوهرنگ در ۸۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

آبشار زردلیمه از جاذبه های طبیعی بکر و دست نخورده شهرستان اردل است و برای عزیمت به این آبشار، تنها باید با کمک نیروهای محلی از مسیرهای سخت گذر عبور کرد.