ششمین گرامیداشت فردوسی در نجف آباد برگزار شد
ششمین گرامیداشت فردوسی در نجف آباد برگزار شد

خبرگزاری ایمنا: ششمین مراسم بزرگداشت مقام حکیم سخن سرای زبان فارسی ابوالقاسم فردوسی با حضور جمعی از هنرمندان نجف آباد و دیگر نقاط کشور در سالن اجتماعات بنیاد فرهنگی آیت اله خامنه ای این شهرستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف آباد در این مراسم که سخنرانی دکتر علی قلی محمودی یکی از […]

خبرگزاری ایمنا: ششمین مراسم بزرگداشت مقام حکیم سخن سرای زبان فارسی ابوالقاسم فردوسی با حضور جمعی از هنرمندان نجف آباد و دیگر نقاط کشور در سالن اجتماعات بنیاد فرهنگی آیت اله خامنه ای این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف آباد در این مراسم که سخنرانی دکتر علی قلی محمودی یکی از شاهنامه پژوهان سرشناس کشور به آن رنگ و بویی متفاوت داده بود، بخشهایی از شاهنامه نیز توسط خطاطان این شهرستان کتابت شد.

تصویر سازی شاهنامه نیز از دیگر بخش های این برنامه بود که با توجه به فراخوان آن طی هفته های اخیر با استقبال نسبتا خوب علاقه مندان و شرکت کنندگان در مراسم مواجه شد و در کنار آن نیز غریب وند دختر ده ساله بختیاری به عنوان خردسال ترین شاهنامه خوان کشور به اجرای برنامه خود پرداخت.

شاهنامه خوانی استاد امیر سیاوش فرهادی و نقالی خوانی استاد خوشحال پور هم از دیگر ویژه برنامه های ششمین همایش بزرگداشت مقام فردوسی در نجف آباد به شمار می آیند.

لازم به ذکر است که در حاشیه این مراسم ویژه برنامه هایی هم جهت استفاده نوجوانان و کودکان زیر یازده سال مرتبط با موضوع فردوسی شناسی در نظر گرفته شده بود که با استقبال خوب علاقه مندان مواجه شد.