شهدای ۷ تیر با خون خود انقلاب را تثبیت کردند
شهدای ۷ تیر با خون خود انقلاب را تثبیت کردند

حجت الاسلام حسناتی گفت: همان گونه که شهدای کربلا با خون خود اصل دین و رسالت جهانی رسول اکرم(ص) را تثبیت کردند، شهدای ۷ تیر و دیگر شهدای این نظام نیز تثبیت کننده پایه های انقلاب هستند. حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف‌آباد امروز در مراسم گرامیداشت شهدای ۷ تیر […]

حجت الاسلام حسناتی گفت: همان گونه که شهدای کربلا با خون خود اصل دین و رسالت جهانی رسول اکرم(ص) را تثبیت کردند، شهدای ۷ تیر و دیگر شهدای این نظام نیز تثبیت کننده پایه های انقلاب هستند.

حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف‌آباد امروز در مراسم گرامیداشت شهدای ۷ تیر و هفته قوه قضایه که با حضور جمعی از مسؤولان شهرستان در مسجد جامع نجف‌آباد برگزار شد، ۷ تیر را یکی از بزرگترین روزهای تاریخ انقلاب برشمرد و گفت: شهادت بزرگترین یاران انقلاب توطئه دشمن برای نابودی انقلاب بود.

وی درباره مقام و جایگاه والای شهدای ۷ تیر در انقلاب اسلامی ایران افزود: همان گونه که ۷۲ تن شهید کربلا با نثار خون خود اصل دین و رسالت پیامبر اکرم(ص) را تثبیت کردند، شهدای ۷ تیر نیز سبب تثبیت هر چه بیشتر پایه های نوپای انقلاب شدند.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بزرگداشت چنین روزی را بعد از گذشت ۳۴ سال پیام آور، دِین ما به شهدا بیان کرد که بعد از گذشت این مدت هنوز ادامه دهنده راه آنها هستیم و راه و آرمان این شهیدان را رها نکرده و تا رسیدن به انقلاب حضرت مهدی به آرمان های این شهدا نیاز داریم.

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد هم چنین با اشاره به نامگذاری این هفته به نام هفته قوه قضاییه تصریح کرد: دستگاه قضایی به خاطر اهمیت و جایگاهش در رأس همه قوا قرار دارد به این جهت که اصل یک نظام اسلامی بر اجرای عدالت به تمام معنی است.

وی در ادامه بیان داشت: مهمترین وظایف دستگاه قضایی، اجرای کامل عدالت به دور از شخصیت و موقعیت اجتماعی افراد، دادخواهی و کمک به مظلومان، ایجاد امنیت، اجرای احکام و حدود الهی با کمک دیگر دستگاه های دولت است.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به این که فلسفه تشکیل نظام اسلامی، برپایی عدالت در جامعه است، افزود: شهید بهشتی و یارانش در همان ابتدای انقلاب این رسالت را به خوبی در جامعه تثبیت کردند و همین امر باعث شد که شهادت این عزیزان به نام هفته قوه قضاییه نامیده شود.

وی درباره جایگاه ضابطین دستگاه قضایی نیز گفت: ضابطین دستگاه قضایی مجموعه نظام اسلامی است که به نحوی بر دوش مردم قرار دارد و این مجموعه در خدمت مردم و مردم تربیت کننده این مجموعه هستند و این همان تحقق شعار امسال است که رهبر معظم انقلاب به عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت بیان کردند.

امام جمعه نجف‌آباد در پایان برگزاری این گونه مراسم و نشست ها را ذکر و نام شهدا بیان کرد و افزود: گرامیداشت راه و مقام این شهیدان و توجه به مسؤولیت دستگاه قضا و ایجاد هر چه بیشتر همدلی و همزبانی بین دستگاه های دولت که شامل همه مجموعه ها می باشد، یکی از اصلی ترین وظایف امروز جامعه است.

منبع:رسا