شکوه تشییع مردمی شهدای غواص در نجف آباد
شکوه تشییع مردمی شهدای غواص در نجف آباد

امروز مردم شهید پرور نجف آباد بار دیگر حماسه ای را در حد و اندازه راهپیمایی های ۲۲ بهمن، تشییع شهدا دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه های حساس دوران پس از انقلاب در استقبال از کاروان ۵۸ نفره شهدای غواص خط شکن به وجود آوردند.  مردم این شهر که از چندین روز قبل همزمان […]

امروز مردم شهید پرور نجف آباد بار دیگر حماسه ای را در حد و اندازه راهپیمایی های ۲۲ بهمن، تشییع شهدا دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه های حساس دوران پس از انقلاب در استقبال از کاروان ۵۸ نفره شهدای غواص خط شکن به وجود آوردند.

 مردم این شهر که از چندین روز قبل همزمان با اعلام مسیر تشییع این شهدا،منتظر فرا رسیدن صبح روز جمعه بودند، در استقبالی کم نظیر، کاروان شهدا را در زمانی بیشتر از سه ساعت از میدان گلها تا مرکز شهر که فاصله زمانی حداکثر نیم ساعته باهم دارند بدرقه کردند.

در این میان در کنار تمامی تدارکات و اقدامات دستگاه های مسئول، آنچه که بیشتر از همه به چشم می آمد، حضور خود جوش و عاشقانه آحاد مختلف مردمی بود که شاید سالها دلتنگ چنین تشییع هایی بودند.

تشییع های که در درصد بالایی از جمعیت حاضر هیچ خاطره ای از نمونه های مشابه آن در دوران دفاع مقدس نداشتند و به خیال واهی بسیاری نسل های سومی و چهارمی بودند که هیچ علاقه ای به فرهنگ ایثار و شهادت نداشتند!

در میان خیل عظیم جمعیت که سرعت حرکت کاروان را بسیار کندتر از پیش بینی های صورت گرفته کرده بود، می توانستی حتی ساکنین روستاهای تیران و کرون و دیگر روستاهای دور و نزدیک را مشاهده کنی که در این هوای گرم تا اینجا بدرقه فرزندان خود را ادامه داده بودند.

در پایان این مراسم تشییع نیز، شهدا میهمان مراسم نماز جمعه امروز نجف آباد خواهند بود تا پس از آن هم در مسیر اصفهان در شهر هایی مانند گلدشت،کوشک،کهریزسنگ و دیگر نقاط واقع در مسیر بر روی دستان مردم قدر شناس تشییع شوند.

به گفته برخی مسئولان قرار است پیکر سه تن از شهدای غواص گمنام در شهرستان نجف آباد به خاک سپرده شوند که در این میان امیر آباد به عنوان یکی از این نقاط در نظر گرفته شده است.

منبع:ایمنا