صحبت‌های محسن رضایی در اسفند۶۰+فیلم
صحبت‌های محسن رضایی در اسفند۶۰+فیلم
خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که اسفند60 ضبط شده، محسن رضایی فرمانده وقت سپاه، در جمع نمازگزاران تیپ8نجف‌اشرف و نیروهای جهاد‌سازندگی نجف‌آباد صحبت می‌کند.

صحبت‌های محسن رضایی در اسفند۶۰+فیلم

خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که اسفند۶۰ در آستانه عملیات فتح‌المبین، در منطقه عمومی غرب رودخانه کرخه ضبط شده، محسن رضایی فرمانده وقت سپاه، در جمع نمازگزاران تیپ۸نجف‌اشرف و نیروهای جهاد‌سازندگی نجف‌آباد صحبت می‌کند.
در این فیلم که توسط مرحوم محمود اصفهانی (باهنر) ضبط شده، پس از چند لحظه شعار دادن رزمنده‌ها، اقامۀ نماز جماعت ظهر توسط مرحوم حاج‌علی منتظری دیده می‌شود که طی آن دوربین تلاش دارد حضور محسن رضایی در صف نماز را به تصویر بکشد.
پس از خواندن دعای وحدت توسط حاضرین و در فاصلۀ بین دو نماز، اصفهانی به سراغ فرمانده سپاه می‌رود تا با او مصاحبه کند ولی محسن رضایی مشغول نماز مستحبی شده و این مصاحبه به بعد از نماز جماعت عصر موکول می‌شود.
رضایی در صحبت‌هایش چند تذکر به نیروها می‌دهد. اولین تذکر در خصوص چیدمان نیروهای بعثی در چندین ردیف دفاعی است که فرمانده سپاه تاکید می‌کند کسی اجتهاد به رای نکند و اسرا را از بین نبرد.
دومین تذکر اصلی فرماندۀ سپاه در این صحبت کوتاه، بر می‌گردد به لزوم حفظ سازمان نیروهای حمله‌کننده و مسائل دیگری مانند اهمیت شناخت زمین.
بسیاری از چهره‌هایی که در این فیلم دیده می‌شود، در عملیات‌های بعدی به شهادت می‌رسند.
تصاویر، تزیینی است.

سردار شهید غلامرضا صالحی

در کنار محسن رضایی

 

صحبت‌های محسن رضایی در اسفند۶۰+فیلم