صنعت کشور نیازمند به روز آمد کردن فناوری های نوین است
صنعت کشور نیازمند به روز آمد کردن فناوری های نوین است

جلسه کارگروه ایجاد فرهنگ کارآفرینی و توسعه آن با حضورجمعی از صنعت گران کار آفرین و با هدف همکاری، حمایت و تجاری سازی طرح های دانشگاهی و ارتباط متقابل صنعت و دانشگاه اولین جلسه کارگروه ایجاد فرهنگ کارآفرینی و توسعه آن در محل دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار شد.  دکتر سید محمد امیری رئیس دانشگاه و […]

جلسه کارگروه ایجاد فرهنگ کارآفرینی و توسعه آن با حضورجمعی از صنعت گران کار آفرین و با هدف همکاری، حمایت و تجاری سازی طرح های دانشگاهی و ارتباط متقابل صنعت و دانشگاه اولین جلسه کارگروه ایجاد فرهنگ کارآفرینی و توسعه آن در محل دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار شد.

 دکتر سید محمد امیری رئیس دانشگاه و رئیس کارگروه شورای کار آفرینی ضمن خوش آمدگویی به حاضران در جلسه که قبول زحمت نموده و در جلسه شرکت کردند با ابراز امیدواری از ارتباط دانشگاه با صنعت ونیاز صنعت به علم و فناوری های نوین گفت: صنعت کشور نیازمند به روز آمد کردن فناوری های نوین است و در این زمینه دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری می توانند تاثیر به سزایی در رشد صنعت کشور داشته باشند.

 رییس کارگروه شورای کار آفرینی در ادامه با اشاره به طرح ها و ایده ها در زمینه فناوری و تجاری سازی در مراکز آموزش عالی افزود: طرح ها  و ایده های زیادی جهت تجاری سازی مطرح می شود، ولی طرح ها می باید هم توجیه تجاری سازی داشته باشند و بر اساس مطالعات نیاز سنجی که از طرف صنعت صورت می گیرید انجام شود.

وی در ادامه اظهار داشت : دانشگاهها در طول حیات خود دوره ها و نسلهای مختلفی را پشت سر گذاشتند و الان در نسل دانشگاه های کارآفرین هستیم. نسل اول نسل دانشگاه آموزش محور بود، نسل دوم دانشگاههای پژوهش محور و نسل سوم دانشگاه های کارآفرین می باشد. دانشگاههای مهم دنیا از دو نسل قبل گذشته اند و در حال حاضر به دانشگاههای کارآفرین تبدیل شده اند. درآمد دانشگاههای مطرح دنیا از شرکت های کار آفرین است. دانشگاه MIT آمریکا در آمد سالیانه این دانشگاه از شرکت های کار آفرین است و برابر بودجه کشوری مثل ایران است.

رئیس واحد نجف آباد گفت: با استعداد هایی که در بین دانشجویان و جوانان ما وجود دارد الان دانشگاهها باید به سمت و سوی دانشگاههای کار آفرین بروند وبا این پتانسیل عظیمی که در اختیار دارند می توانند در راستای حل مشکلات جامعه و صنعت قدم بردارند .

دکتر امیری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با تغییر مدیریت جدید و حضور دکتر میرزاده و دیدگاه ایشان نسبت به دانشگاه های کارآفرین، اظهار داشت : مسولین دانشگاه با برنامه ریزی که به عمل آوردند، آئین نامه و بخشنامه های مختلف در این خصوص به دانشگاه های آزاد ابلاغ نموده و شخص آیت اله هاشمی رفسنجانی و دولت پشتیبان این کار هستند.

وی با اظهار اینکه الان با توجه به تحریم هایی که بر کشور تحمیل شده ایجاب می کند که از نیرو و توان داخلی خودمان بیش از گذشته استفاده کرده و در راستای حل مشکلات بوجود آمده اقدامی انجام دهیم گفت: هر چند تحریمها ظالمانه ای که بر کشور تحمیل شده برای مردم مشکلات عدیده ای به وجود آورده ولی برای مراکز علمی یک فرصت داشت و باید از این فرصت در راستای شکوفایی استعدادهای دانشگاهی استفاده کنیم  و آنچه را که ما نیاز داریم و دیگران منع می کنند با همت و برنامه ریزی صنعت با دانشگاه بتوانیم آن را تامین کنیم.

منبع:ایسکا نیوز