ضعف مسئولان نجف آباد در پاسخگویی
ضعف مسئولان نجف آباد در پاسخگویی
حوادث روزهای شنبه و یکشنبه 25 و 26 آبان ماه98 در نجف آباد و برخی شهرهای اطراف، ثابت کرد که مسئولان ارشد شهرستان عملکرد قابل قبولی در پاسخ به اعتراض ها و مطالبه های قانونی مردم ندارند. مردمی که حساب شان از آشوبگران و اراذل جداست و در کمال آرامش تلاش داشتند حرف دل شان را به گوش مسئولان شهر برسانند.

ضعف مسئولان نجف آباد در پاسخگویی

حوادث روزهای شنبه و یکشنبه ۲۵ و ۲۶ آبان ماه۹۸ در نجف آباد و برخی شهرهای اطراف، ثابت کرد که مسئولان ارشد شهرستان عملکرد قابل قبولی در پاسخ به اعتراض ها و مطالبه های قانونی مردم ندارند. مردمی که حساب شان از آشوبگران و اراذل جداست و در کمال آرامش تلاش داشتند حرف دل شان را به گوش مسئولان شهر برسانند.

جا داشت روز شنبه که تجمع باغملی بدون درگیری و آشوب خاصی برگزار شد، مدیران ارشد شهرمان همچون فرماندار، نماینده و امام جمعه تدبیر بهتری می اندیشیدند و  ضمن پیش بینی  فضایی مناسب برای معترضان، در جمع شان حاضر شده و حداقل به درد و دل های آن ها گوش می دادند؛ کاری که با وجود بروز برخی مشکلات در برخی شهرهای کشور انجام گرفت و تا حدودی صف معترضان واقعی را از آشوب طلبان جدا کرد.

اگر مسئولی در جمع معترضان حاضر می شد، به طور قطع فحش می شنید یا حتی امکان داشت کتک بخورد ولی این کار می توانست از شدت اعتراض ها کاسته و بهانه را از دست برخی سوء استفاده کنندگان بگیرد. تا چه زمانی باید بسیجی و انتظامی سپر بلای مسئولانی باشند که چندین برابر آن ها حقوق و مزایا دارند. برای یک بار هم که شده، مسئولان به اندازه یک دهم نیروهای امنیتی شجاعت به خرج داده و به مسئولیت شان  عمل کنند.

در لابه لای درگیری های دیروز (یکشنبه ۲۶ آبان۹۸) معترضان با نیروهای امنیتی در مرکز شهر نجف آباد، طی چندین مورد شاهد مصالحه طرفین و انجام بحث های منطقی از دو طرف بودیم که در یکی از این موارد، جوانی گفت: شخصا با تخریب مخالفم و تا جایی که بتوانم جلوی آن را می گیرم ولی شما بگو که ما چه طوری حرف مان را به گوش فرماندار و نماینده شهر برسانیم. چاره ای جز این کار برایمان نگذاشته اند که وسط خیابان اعتراض مان را داد بزنیم.

خلاصه حرف مردم این است که چرا دولت و مجلس، نصفه شب قیمت بنزین را یک دفعه و بدون فراهم کردن شرایط لازم سه برابر می کنند و  کسی هم جواب درست و درمانی نمی دهد. وعده های عمل شده مسئولان ارشد دولت در چند سال اخیر، به قدری کم بوده که بیشتر مردم نمی توانند وعده «عدم تشدید تورم به واسطه افزایش قیمت بنزین» را باور کنند. مردم به این نتیجه رسیده اند که وقتی مسئولان اعلام می کنند قیمت فلان کالا یا خدمات به هیچ وجه افزایش پیدا نخواهد کرد، باید منتظر تشدید گرانی ها باشند.

مطالبه مردم این است که دولت جواب دهد  که چرا طرح سهمیه بندی بنزین را متوقف کرد و قیمت بنزین را چندین سال ثابت نگه داشت و زمینه قاچاق گسترده  و تشدید مصرف آن را فراهم کرد. دولت می توانست ضمن ادامه طرح سهمیه بندی، در طول چند سال اخیر سالیانه مبلغ مختصری به قیمت بنزین اضافه کند تا مردم کمترین فشار تورمی را تحمل کرده و در عین حال قیمت سوخت به ایده آل خود نزدیک شود.

عملکرد مسئولان در موضوع کنترل قیمت ها، میزان اعتماد شهروندان را به میزان زیادی کاهش داده و مردم حق دارند دغدغه مند و نگران باشند.

حوادث و آشوب های اخیر نباید بهانه ای شود تا مسئولان از زیر بار پاسخگویی به این دغدغه های منطقی و واقعی فرار کنند و بعد از چند سخنرانی نمایشی و دادن وعده های رنگارنگ، بدون پیش بینی تدابیر خاص، تصمیم اخیرشان در مورد بنزین را عملیاتی کنند.

جلسه مسئولان

جلسه مسئولان

نجف آباد نیوز

اینستاگرام