طرحی برای ارتقاء جایگاه مجلس
طرحی برای ارتقاء جایگاه مجلس
تسنیم: نماینده نجف آباد، تیران و کرون در مجلس از تدوین طرحی برای ارتقا جایگاه قوه مقننه از سوی نمایندگان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر 43 شورای عالی در کشور وجود دارد و هر کدام از این شوراها به نوعی در امر قانونگذاری دخالت دارند باید این موضوع ساماندهی شود.

طرحی برای ارتقاء جایگاه مجلس

تسنیم: نماینده نجف آباد، تیران و کرون در مجلس از تدوین طرحی برای ارتقا جایگاه قوه مقننه از سوی نمایندگان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر ۴۳ شورای عالی در کشور وجود دارد و هر کدام از این شوراها به نوعی در امر قانونگذاری دخالت دارند باید این موضوع ساماندهی شود.

ابوالفضل ابوترابی ااضافه کرد: اخیراً نیز ستاد مقابله با کرونا تشکیل شده که برخی از  قوانین مصوب مجلس به دلیل تشکیل این ستاد اجرایی نمی‌شود و از سوی دیگر جلسات سران قوا برگزار می‌شود که در این جلسات قانون وضع می‌شود و با این شرایط مجلس در راس امور قرار ندارد.

ابوترابی افزود: در این طرح ذکر شده است که به جزء شورای عالی امنیت‌ملی تمامی شوراهای عالی مکلف هستند تا  مصوباتشان را  به مجلس ارجاع دهند و اگر قانون‌گذاری جدید نبود تائید شود. هم چنین پیشنهاد شده شوراهای عالی که اذن رهبری را نیز دارند پس از اخذ اذن رهبری مکلف شوند مصوبات خود را به مجلس ارائه کنند تا بررسی شوند.

وی اظهارداشت: این طرح به هیئت رئیسه پارلمان تقدیم شده است و برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شده تا بررسی‌های لازم بر روی آن انجام گیرد.

ابوالفضل ابوترابی

ابوالفضل ابوترابی

طرحی برای ارتقاء جایگاه مجلس