طرح تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات با اولویت بررسی می‌شود
طرح تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات با اولویت بررسی می‌شود

نمایندگان مجلس با بررسی طرح تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری خارج از نوبت و با اولویت موافقت کردند. به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد در صحن علنی نوبت عصر امروز(یکشنبه) در توضیح دلیل درخواستش برای این تغییر دستور گفت: مهلت اجرای آزمایشی […]

نمایندگان مجلس با بررسی طرح تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری خارج از نوبت و با اولویت موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد در صحن علنی نوبت عصر امروز(یکشنبه) در توضیح دلیل درخواستش برای این تغییر دستور گفت: مهلت اجرای آزمایشی ثبت اختراعات در ۱۳ اردیبهشت سال جاری به اتمام رسیده است، یعنی بیش از یک ماه است که در این رابطه قانونی برای اجرا نداریم.

وی افزود: این در شرایطی است که کشور از مخترعینی برخوردار است که برای ثبت اختراعاتشان با مشکل مواجه هستند و پرونده‌های بسیاری در اداره ثبت جمع شده است، باید تلاش کنیم تا مدت آزمایشی اجرای این قانون تمدید شود که به دنبال آن به این بی قانونی پایان داده شود.

محمدحسین فرهنگی عضو هیات رییسه مجلس نیز گفت: این تغییر دستور با استناد به ماده ۱۰۴ آیین نامه درخواست شده است چون مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات به پایان رسیده و اکنون نمی‌تواند افراد ثبت اختراعات جدید کنند به همین دلیل بیش از ۵۰ نفر از نمایندگان این تغییر دستور را درخواست کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، این درخواست تغییر دستور با ۱۲۶ رای موافق، ۷ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۰۶ رای به تصویب رسید.