طرح نماینده نجف آباد برای اصلاح قانون سربازی+فیلم
طرح نماینده نجف آباد برای اصلاح قانون سربازی+فیلم
انتخاب: نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد که طرحی تحت عنوان اخذ مالیات از مشمولان غایب قرار است اجرایی شود. ستاد کل نیروهای مسلح گفته که این طرح فقط یک پیشنهاد است.

طرح نماینده نجف آباد برای اصلاح قانون سربازی+فیلم

انتخاب: ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ اذعان کرد که طرحی تحت عنوان اخذ مالیات از مشمولان غایب قرار است اجرایی شود.

ابوترابی در تشریح این طرح گفت: قرار است افرادی که از ۲۸ سال به بعد به سربازی نرفته‌اند برای انجام هرگونه فعالیتی که نیاز به کارت پایان خدمت داشته باشد به دلیل اینکه کارت پایان خدمت ندارند مبلغی تحت عنوان مالیات تحت امنیت پرداخت کنند.

ابوترابی تأکید کرد: ما به ستاد کل نیرو‌های مسلح اعلام کرده‌ایم که مشمولان غایب از ۲۸ سالگی تا ۵۰ سالگی به بعد مالیات پرداخت کنند. اینکه ۵۰ سالگی را می‌گوئیم به این دلیل است که برای فرد ۵۰ ساله در قانون سربازی در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد: این مالیات به این صورت است که ۵۰ درصد مبلغی که دیگران برای دریافت خدمات مانند اخذ گواهینامه و مسائل اینچنینی پرداخت می‌کنند را باید بیشتر پرداخت کنند. یعنی اگر اخذ گواهینامه ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد این فرد باید ۱۵۰ هزار تومان پرداخت کند.

نماینده مردم نجف آباد گفت: این موضوع برای سند زدن، سفر خارجی، خرید و فروش و هر رفتار دیگری که نیاز به کارت پایان خدمت داشته باشد، قابل اجرا است. حتی ما برای شرایط کاندیداتوری در مجلس و دیگر انتخابات هم قرار است رقمی را برای این افراد در نظر بگیریم.

ابوالفضل ابوترابی

ابوالفضل ابوترابی

 

این طرح فقط یک پیشنهاد است

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور رئیس اداره سرباز سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح در واکنش به این اظهارات گفت: کمیسیون مجلس در حال بررسی طرح‌های مختلف است و این نماینده در این برنامه تلویزیونی فقط نظر خود را به صورت شخصی اعلام کردند. این طرحی که نماینده از آن سخن گفته است نه نظر کمیسیون مجلس است و نه ستاد کل نیرو‌های مسلح با آن موافق است.

وی تصریح کرد: این طرح فقط یک پیشنهاد است. ستاد کل نیرو‌های مسلح وظیفه دارد تمامی طرح‌ها را بررسی کند و در نهایت آنچه به صلاح نظام باشد را اعلام و اعمال کند.

رئیس اداره سرباز سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: طرحی که آقای ابوترابی از آن صحبت کردند باید بررسی شود و کار کارشناسی در آن انجام شود. منکر موارد مثبت طرح نمی‌شوم، اما تا زمانی که یک طرح کارشناسی نشده و به تصویب نرسیده، نباید اطلاع رسانی عمومی شود. چرا که امکان دارد تمام طرح به دلایل مختلفی رد شود و طرح دیگری جایگزین شود.

طرح نماینده نجف آباد برای اصلاح قانون سربازی+فیلم

 

خلاصه طرح اصلاح قانون سربازی
مشروح صحبت های ابوالفضل ابوترابی در مورد طرح اصلاح قانون سربازی