عدم تمکین به قانون جامعه را به سوی هرج و مرج و دیکتاتوری می برد
عدم تمکین به قانون جامعه را به سوی هرج و مرج و دیکتاتوری می برد

خبرگزاری ایمنا:امام جمعه نجف آباد گفت: در طول سالهای پس از انقلاب مجاهدت های زیادی برای حفظ دستاوردهای نظام به ویژه قانون اساسی انجام شده و در جریان بررسی صلاحیت کاندیداها و برگزاری انتخابات همه افراد باید خود را مطیع و ملزم به اجرای قانون بدانند. به گزارش خبرنگار ایمنا حجت الاسلام و المسلمین مصطفی […]

خبرگزاری ایمنا:امام جمعه نجف آباد گفت: در طول سالهای پس از انقلاب مجاهدت های زیادی برای حفظ دستاوردهای نظام به ویژه قانون اساسی انجام شده و در جریان بررسی صلاحیت کاندیداها و برگزاری انتخابات همه افراد باید خود را مطیع و ملزم به اجرای قانون بدانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی امام جمعه نجف آباد در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به آغاز رسمی انتخابات کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار داشت: انتخابات همواره در جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت ویژه ای بوده و با پیشرفت کشور در جنبه های مختلف به موازات شکست توطئه های طرح ریزی شده برعلیه آن،دشمنان حساب ویژه ای بر روی استفاده از فضای انتخابات باز کرده اند ولی به لطف خداوند ملت بار دیگر آنها را مایوس خواهد کرد.

حسناتی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به حضور بیشتر سلایق و احزاب معتقد به نظام در میدان رقابت های ریاست جمهوری خاطر نشان ساخت: در اولین مرحله نیز کسانی که توانایی اداره این مسئولیت را در خود مشاهده کرده بودند با ثبت نام به عنوان نامزد پا به این عرصه خطیر گذاشتند و در ادامه نیز خوشبختانه بیشتر بزرگان و افراد حاضر در این صحنه ضمن پذیرش نظر شورای نگهبان بر تمکین در مقابل قوانین تاکید کرده اند.

حسناتی همچنین مسئولیت اقشار مختلف مردم در این صحنه را خطیر و سرنوشت ساز خواند و گفت: تمامی مردم با هر سلیقه و گرایشی باید ضمن حضور پرشور در این صحنه با انتخاب اصلح ترین فرد از بین هشت نامزد احراز صلاحیت شده رئیس جمهور چهار سال آینده کشور را به عنوان بزرگترین مسئولیت اجرایی کشور انتخاب کنند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر بیان داشت: این شخصیت بی نظیر برای تمامی مردم الگویی بزرگ برای زهد،صبر،تقوا و شجاعت به شمار می آید واین امر لازمه مطالعه زندگی و آثار ایشان را دو چندان کرده است.

پیروزی های اخیر محور مقاومت در سوریه از دیگر مواردی بود که خطیب نماز جمعه نجف آباد با برشمردن آن افزود: دشمنان اسلام در بیشتر صحنه های مقابله با تفکر ناب اسلامی دچار شکست و مشکلات فراوانی شده اند  و همین امر آنها را وادار به انجام کارهای دیوانه وار و کشتن زنان و مردان بی گناه در کشورهایی مانند عراق کرده است.

حسناتی در اولین خطبه نماز نیز با اشاره به دستور العمل های قرآن و ائمه در خصوص امر رفاقت بین مومنین، داشتن صبر وحسن خلق در برخورد با مردم را از مهمترین ویژگی های مومنین بر شمرد.