عده ای بدون توجه به هشدارهای رهبری به غرب اعتماد کردند
عده ای بدون توجه به هشدارهای رهبری به غرب اعتماد کردند
حوزه/ نشست علمي با موضوع «تبيين بيانيه گام دوم حضرت امام خامنه اي» با حضور جمعي از طلاب، دانش آموختگان و اساتيد، در مدرسه علميه زهرائيه نجف آباد برگزار شد.

عده ای بدون توجه به هشدارهای رهبری به غرب اعتماد کردند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، دکتر سید جلال حسینی، در نشست علمی تبیین بیانیه «گام دوم امام خامنه ای» گفت: مقام معظم رهبری شرایط و عملکرد معصومین از زمان پیامبر(ص) تا امام عصر(عج) را درک کرده‌اند و شرایط امروز را هم به خوبی درک می‌کنند و بر اساس دیدگاه دقیقی «گام دوم انقلاب اسلامی» را مطرح کرده اند، پس باید به صورت جدّی به آن نگاه کنیم.

وی به اندیشه مطرح شده توسط اندیشمندان غربی اشاره کرد و افزود: غربی ها حدود ۷۰۰ سال پیش اندیشه‌ای را مطرح کردند و معتقد شدند « جهان نیازی به خدا، دین و پیامبر ندارد و بشر می تواند خودش جهان را اداره کند.» و بر این اساس دانشمندان معتقد شدند مسیر تاریخ از دینداری به سمت بی‌دینی می‌رود و کسی نمی‌تواند خلاف جریان آب شنا کند بنابراین مطمئن شدند که هرگز انقلاب دینی صورت نخواهد گرفت.

این کارشناس سیاسی تأکید کرد: در میان این نظریات حضرت امام در سال ۴۲ اهداف خود را، نابودی سلطنت، تشکیل حکومت اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور اعلام کرد و گفت: یاران من در گهواره اند؛ امام پیش‌بینی کرد و موفق شد سلطنت را نابود کند و حکومت اسلامی را تشکیل دهد و اکنون زمان زمینه سازی برای ظهور است.

 حسینی اظهار کرد: امروز حرف عده‌ای این است که چرا رهبری هیچ اقدامی نمی کند؟! در حالی که رهبر هر آنچه وظیفه اش بوده انجام داده؛ مثلاً در قضیه توافق‌نامه هسته‌ای، رهبر ۱۰ سال پیش گفت: اگر در مقابل دشمن یک قدم عقب نشینی کنید، دشمن ۱۰ قدم جلو خواهد آمد. امّا عده ای بدون توجه به هشدارهای رهبری به غرب اعتماد کردند و اقدام به اعتماد سازی کردند که امروز نتیجه اش نابودی بخش زیادی از پیشرفت ما در بخش هسته ای شد.

وی به معنای خودسازی در «گام دوم انقلاب» اشاره کرد و گفت: این خودسازی صرفا معنوی نیست، خودسازی انقلابی هم هست. برای فراهم سازی زمینه ظهور باید مردم آمادگی پذیرش ظهور را داشته باشند و برای آمادگی پذیرش باید تلاش کرد. فقط شرکت در دعای ندبه نمی تواند تلاش برای زمینه سازی ظهور محسوب شود و به خودسازی اجتماعی، سیاسی و انقلابی نیازمندیم.

این کارشناس سیاسی به اصالت شعارهای انقلاب و صیانت از کرامت انقلاب در برابر تؤطئهها اشاره کرد و افزود: طبق فرمایشات رهبر عزیزمان، شعارهای انقلاب کهنه نمی‌شوند زیرا بر اساس فطرت بشریت است، پس شعارهای انقلاب کهنگی ندارد.

حسینی گفت: حضرت امام(ره) احیاگر تفکر دینی در جهان شد؛ جهان دو قطبی آن روز را به جهان سه قطبی تبدیل کرد و مسیر تاریخ را به سمت دینداری برگرداند، پس انقلاب اسلامی عصر جدیدی را مطرح کرد و پدیده برجسته جهان معاصر در کانون توجه جهانیان است.

رهبر انقلاب

رهبر انقلاب