عقد قرارداد نیمی از مدارس برکت در نجف‌آباد
عقد قرارداد نیمی از مدارس برکت در نجف‌آباد
معاون مالی و پشتیبانی آموزش و پرورش نجف‌آباد گفت: به دنبال قول مدیرعامل بنیاد برکت در مراسم افتتاحیه مجتمع 18کلاسه شهید حججی در دی96، در خصوص ساخت شش مدرسه دیگر در شهرستان به یاد شهدای مدافع حرم، با پیگیری‌های مسئولان شهرستان به ویژه نماینده مردم در مجلس، قرارداد ساخت سه مدرسه نهایی شده است.

عقد قرارداد نیمی از مدارس برکت در نجف‌آباد

معاون مالی و پشتیبانی آموزش و پرورش نجف‌آباد گفت: به دنبال قول مدیرعامل بنیاد برکت در مراسم افتتاحیه مجتمع ۱۸کلاسه شهید حججی در دی۹۶، در خصوص ساخت شش مدرسه دیگر در شهرستان به یاد شهدای مدافع حرم، با پیگیری‌های مسئولان شهرستان به ویژه نماینده مردم در مجلس، قرارداد ساخت سه مدرسه نهایی شده است.

عبدالله مددی با اشاره به تجهیز کارگاه ساخت این مدارس گفت: در جانمایی این مدارس، جمعیت مناطق مختلف و میزان برخورداری آن‌ها از سرانه فضای آموزشی استاندارد مورد توجه قرار گرفته و طبق قراردادهای اخیر، یک مدرسه ۱۲کلاسه در گلدشت، ۹کلاسه در قلعه‌سفید و یک ۹کلاسه در آزادگان به همت بنیاد برکت ساخته خواهند شد.

مددی از اعلام آمادگی خیرین و انجام مذاکرات اولیه برای ساخت ۲مدرسه جدید در شهرستان طی روزهای اخیر گفت و اعلام داشت: در دو سال اخیر، حداقل شش مدرسه جدید ساخته شده که برخی به‌طور رسمی افتتاح شده و در مورد تعدادی، منتظر فراهم شدن شرایط مناسب هستیم. در حال حاضر بیش از ۲۷۰کلاس تخریبی در شهرستان داریم و رشد شدید هزینه‌ها، سرعت اتمام پروژه‌های خیرساز را با مشکل مواجه کرده به طوری‌که به عنوان مثال مدرسه ۱۲کلاسه‌ای که تا مدتی پیش با حدود ۴میلیارد تومان به اتمام می‌رسید، در حال حاضر به حداقل ۱۰ تا ۱۲میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

وی در پایان اعتبارات دولتی برای ساخت و تجهیز مدارس را حداقلی دانست و اذعان داشت: از ۳۲ واحد آموزشی نیمه‌تمام شهرستان، ۲۴واحد با مشارکت خیرین بین ۲۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند. در مدارس خیرسازی که میزان آورده خیر مطابق با قرارداد محقق شده، دولت موظف به تامین هزینه مورد نیاز برای تکمیل مدرسه است.

مدیر آموزش و پرورش نجف آباد

سید رضا موسوی زاده نفر وسط. عبدالله مددی نفر سمت چپ

عقد قرارداد نیمی از مدارس برکت در نجف‌آباد