غربالگری اوتیسم در نجف آباد
غربالگری اوتیسم در نجف آباد
همه کودکان زیر 6 سالی که به مراکز جامع سلامت در نجف آباد مراجعه می کنند مورد غربالگری اوتیسم قرار گرفته و افراد مشکوک به ابتلا به این بیماری مورد بررسی های دقیق تر متخصصان روان شناسی و مغز و اعصاب کودکان قرار می گیرند.

غربالگری اوتیسم در نجف آباد

همه کودکان زیر ۶ سالی که به مراکز جامع سلامت در نجف آباد مراجعه می کنند مورد غربالگری اوتیسم قرار گرفته و افراد مشکوک به ابتلا به این بیماری مورد بررسی های دقیق تر متخصصان روان شناسی و مغز و اعصاب کودکان قرار می گیرند.

ایرنا: اوتیسم یا درخودماندگی (Autism) نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود؛ علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علّت اصلی آن ناشناخته‌است؛ از هر ۶۰ تا ۷۰ تولد در دنیا یک نفر مبتلا به اوتیسم است.

مدیر گروه سلامت خانواده مرکز بهداشت اصفهان گفت:این طرح با هدف شناسایی دقیق کودکان مبتلا به اوتیسم، ارائه خدمات درمانی، افزایش توانمندی کودکان مبتلا به این بیماری و کاهش بار مالی وارده به نظام سلامت اجرا می شود.

راحله صادقی افزود:اگر اختلال های تکاملی، حرکتی، شنوایی و رفتاری در کودکی مشاهده شود وی ابتدا به روان شناس مرکز بهداشت و در مراحل بعدی در صورت تایید مجدد مشکوک بودن به اوتیسم به پزشک متخصص معین در شهرستان و فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان معرفی می شود.
وی افزود: اگر پس از طی این مراحل، ابتلای کودک به بیماری اوتیسم تایید نهایی شد به سازمان بهزیستی برای دریافت خدمات توانبخشی معرفی می شود.

اوتیسم

اوتیسم

غربالگری اوتیسم در نجف آباد