فشار اصلاح طلبان برای تغییر فرماندار نجف آباد
فشار اصلاح طلبان برای تغییر فرماندار نجف آباد

در روزهای اخیر اصلاح طلبان و طرفداران دولت اعتدال فشار های زیادی را برای تغییر تمامی فرمانداران دولت قبل اعمال کرده اند. به عنوان نمونه ای از این فشار ها می توانید مقاله روزنامه شرق را در این خصوص مطالعه کنید. عموما افرادی که به دنبال تغییر در سرنوشت خویش هستند، به گونه ای با […]

در روزهای اخیر اصلاح طلبان و طرفداران دولت اعتدال فشار های زیادی را برای تغییر تمامی فرمانداران دولت قبل اعمال کرده اند.

به عنوان نمونه ای از این فشار ها می توانید مقاله روزنامه شرق را در این خصوص مطالعه کنید.

عموما افرادی که به دنبال تغییر در سرنوشت خویش هستند، به گونه ای با شرایط پیش از برگزاری انتخابات مشکل دارند و رییس دولت یا نمایندگان مجلسی را برمی گزینند که مشکلاتشان را حل و فصل کنند.

به گزارش انتخاب، بدیهی است اگر دولت قبلی، انگیزه یا توان حل گرفتاری های مردم را می داشت، تغییر آن ضرورت پیدا نمی کرد.

مردم، اما دو نوع مساله دارند که در پی رسیدگی به آن هستند. یکی مسایل کلان، ملی و بین المللی است و دیگر مسایل محلی و منطقه ای که انتظار دارند همه این نوع مسایل به طور هماهنگ رسیدگی و مشکلات آنان برطرف شود.

پس از خرداد ۹۲، ایرانیان امیدوار شدند که مصایب برآمده از دولت بی برنامه احمدی نژاد، هم در سطح ملی و هم در سطح محلی، به مرور از جامعه زدوده شود و آسایش و آرامش و رفاه جایگزین آن شود.

اولین گام برای ایجاد زمینه های لازم به منظور تغییرات مورد انتظار مردم، تعویض آمران و عاملان وضع پیشین است.

این امر در سطوح ملی به آسانی صورت می پذیرد اما در سطوح محلی، بعضا به فراموشی سپرده می شود.

این فراموشی باعث می شود که از امید مردم روستاها و شهرهای سراسر کشور کاسته شود.

استانداران، فرمانداران و مقامات محلی مسوول در امر امنیت سیاسی و اجتماعی، از جمله مقاماتی هستند که هر چه زودتر باید تغییر یا جابه جا شوند.

تفاوت های سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اجتماعی دولت های دهم و یازدهم آنقدر زیاد است که نیروهای موثر دولت دهم، نمی توانند سیاست های دولت یازدهم را پیش ببرند.

دکتر حسن روحانی، همین مطلب را در روزهای اخیر به وزیر کشور گوشزد کرده و درخواست های فراوان هوادارانش در شهرهای کوچک و بزرگ کشور را که منتظر تغییر مقامات سیاسی و امنیتی شهرشان هستند، به ایشان منتقل کرده است.

هر چند وزیر محترم کشور، پیش از یادآوری و تذکر رییس جمهور، خود می توانست به استانداران جدید اختیار لازم را بدهد که در تغییر، جابه جایی یا برکناری آنهایی که معتقد به برنامه های احمدی نژادی هستند و هیچ گونه رابطه ای با نیروهای اصلاح طلب، دلسوز و حتی اصولگرایان معتدل نداشتند و همچنان ندارند، اقدام کنند.

متاسفانه در بعضی از استان های کشور، استانداران محترم، به فرماندارانی که همچنان دل در گرو سیاست های سابق دارند، دل خوش کرده اند و مردم اصلاح طلب را نسبت به سیاست های خود مایوس کرده اند.

به عنوان نمونه، از استان اصفهان یاد کنیم. تغییر و تحولات مدیران حساس بسیار کند است.

هشت ماه از استقرار دولت یازدهم می گذرد و مردم بعضی از شهرستان ها، از جمله شهرستان نجف آباد که دارای فرمانداری ویژه نیز هست، انتظار دارند که جناب آقای مهندس رسول زرگرپور، گامی برای تغییر فرماندار بردارد.

سخن این نیست که فرماندار فعلی، فرد خوبی است یا نه. سخن این است که هواداران اصلاحات و طرفداران دکتر روحانی همچنان منتظر تغییرات در فضای زندگی شان هستند.

منبع: شرق