فعالیت ۳۶۰هکتار گلخانه در تیران و کرون
فعالیت ۳۶۰هکتار گلخانه در تیران و کرون
اتاق بازرگانی اصفهان: اولین جشنواره و نمایشگاه توسعه و پیشرفت کشاورزی نوین محصولات گلخانه‌ای (فلفل دلمه‌ای رنگی) از 29 دی ماه تا دوم بهمن ماه با همکاری دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی اصفهان در شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران و کرون و جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون برگزار شد.

فعالیت ۳۶۰هکتار گلخانه در تیران و کرون

اتاق بازرگانی اصفهان: اولین جشنواره و نمایشگاه توسعه و پیشرفت کشاورزی نوین محصولات گلخانه‌ای (فلفل دلمه‌ای رنگی) از ۲۹ دی ماه تا دوم بهمن ماه با همکاری دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی اصفهان در شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران و کرون و جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون برگزار شد.

فرماندار تیران و کرون در حاشیه این برنامه گفت: تاکنون بیش از ۸۵۰ پروانه بهره‌برداری گلخانه در شهرستان تیران و کرون صادر شده و سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان ۳۶۰ هکتار است و ۱۷۰۰ مجوز نیز در شرف تأیید پروانه بهره‌برداری است که نشان‌دهنده ظرفیت بالای این شهرستان برای اشتغال‌زایی در این حوزه است.
علی محمدی کیا با تأکید بر تکمیل زنجیره تولید محصولات گلخانه‌ای، پرهیز از تک‌محصولی در گلخانه‌ها و به‌کارگیری نیروهای بومی افزود: با توجه به افزایش سرمایه‌گذاری مردم در این بخش و افزایش تولید محصولات گلخانه‌ای به‌جای کشت‌های آب‌بر، نیاز به ایجاد صنایع تبدیلی و پایانه صادراتی در شهرستان بیشتر احساس می‌شود. همچنین در مدت اخیر با چالش جدی در خصوص برق و گاز مواجه نشدیم اما تکانه‌هایی نیز احساس کردیم. بنابراین در کنار ایجاد زیرساخت‌ها، بهینه‌سازی مصرف انرژی نیز باید در برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان و گلخانه‌داران قرار گیرد.
مهرداد مرادمند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با بیان اینکه ۲۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت محصولات گلخانه‌ای اختصاص یافته، گفت: از این میزان ۷۰۰ هکتار مربوط به کشت فلفل دلمه‌ای و نیمی از آن در شهرستان تیران و کرون قرار دارد. همچنین ۷۰ تا ۸۰ هزار تن فلفل دلمه‌ای تولیدی استان صادر می‌شود، اما نیازمند تکمیل زنجیره تولید با بسته‌بندی مناسب، برندسازی و بازاریابی هستیم که علاوه بر دولت، بر عهده تولیدکنندگان نیز قرار دارد.

گلخانه

گلخانه

فعالیت ۳۶۰هکتار گلخانه در تیران و کرون