قبح مصرف سیگار و قلیان در دانشجویان شکسته شده است
قبح مصرف سیگار و قلیان در دانشجویان شکسته شده است

معاون پیشگیری از جرائم نیروی انتظامی استان اصفهان  گفت: امروزه مواد مخدر یکی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی مهم به شمار می‌رود و گستره و تاثیرات منفی آن قابل مشاهده است. به همین دلیل سعی کردیم در این سمینار دانشجو‌ها را با مضرات و عواقب مصرف انواع مواد مخدر آشنا کنیم. سرهنگ جهانگیر کریمی ادامه […]

معاون پیشگیری از جرائم نیروی انتظامی استان اصفهان  گفت: امروزه مواد مخدر یکی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی مهم به شمار می‌رود و گستره و تاثیرات منفی آن قابل مشاهده است. به همین دلیل سعی کردیم در این سمینار دانشجو‌ها را با مضرات و عواقب مصرف انواع مواد مخدر آشنا کنیم.

سرهنگ جهانگیر کریمی ادامه داد: جمع آوری سخت معتادان خیابانی، برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و همچنین برگزاری نمایشگاه و اطلاع‌رسانی در زمینه مواد مخدر از اقداماتی است که نیروی انتظامی استان اصفهان در دستور کار خود قرار داده است.

وی در مورد گرایش برخی از دانشجو‌ها به مصرف انواع دخانیات و مخدر‌ها خاطر نشان کرد: در مورد دانشجو‌ها دو دغدغه مهم وجود دارد. به نظر می‌رسد در مورد مصرف سیگار و قلیان قبح این کار شکسته شده است و باید کارهای فرهنگی بیشتری در این زمینه صورت پذیرد. همچنین به خاطر سوء تبلیغ رسانه‌های در دسترس جوانان این شائبه به وجود آمده که شیشه یا کریستال اعتیادآور نیست.

این مسئول یادآور شد: مصرف اولیه شیشه باعث افزایش توان جسمی، جنسی و فکری می‌شود اما به صورت کاملا مقطعی و زودگذر است. کسی که تنها یک بار شیشه مصرف کند به دلیل تاثیرات مخربی که‌ این ماده بر روی سیستم عصبی مرکزی فرد از خود به جا می‌گذارد، باید باز هم مصرف کند البته با تعداد دفعات بیشتر و دوز‌های بالا‌تر. به همین دلیل برگزاری و استمرار چنین سمینارهایی هرچند تکراری به نظر برسد، باعث افزایش سطح آگاهی جامعه می‌شود.

منبع:آنا