قطع بیش از پنجاه درخت سی تا شصت ساله در نجف آباد همزمان با روز درختکاری
قطع بیش از پنجاه درخت سی تا شصت ساله در نجف آباد همزمان با روز درختکاری

همزمان با روز درختکاری شهرداری نجف آباد به منظور آنچه که مسئولان آن تعریض خیابان منتظری شمالی این شهرستان می خوانند بیش از پنجاه درخت قدیمی حد فاصل تقاطع نوبهار تا نزدیک حوزه علمیه را شبانه و با استفاده از لودر قلع  و قمع کردند. در این اتفاق که در ماههای اخیر نمونه های مشابه […]

همزمان با روز درختکاری شهرداری نجف آباد به منظور آنچه که مسئولان آن تعریض خیابان منتظری شمالی این شهرستان می خوانند بیش از پنجاه درخت قدیمی حد فاصل تقاطع نوبهار تا نزدیک حوزه علمیه را شبانه و با استفاده از لودر قلع  و قمع کردند.

در این اتفاق که در ماههای اخیر نمونه های مشابه زیادی از آن در سطح نجف آباد مشاهده شده، درختانی مانند نارون، چنار، کاج و بید به صورت کامل ریشه کن شده و پس از خرد شدن در محل به نقطه ای دیگر منتقل شدند.

به گفته نوید حسنی یکی از اعضای جمعیت دوستداران محیط زیست نجف آباد پیش از این در خصوص یکی از خیابان های محدوده اصلی شهر مذاکراتی به منظور جابه جایی درختان قدیمی صورت گرفته بود و درختان منتقل شده در این بخش نیز با وجود امکانات ضعیف جابه جایی و غیر اصولی بودن شیوه به کار گیری تاکنون زنده مانده اند ولی در این نقطه کار خاصی صورت نگرفته است.

لازم به ذکر است که مسئولان شهرداری نجف آباد نیز در پاسخ به خبرنگار ایمنا در خصوص علت قطع این درختان از روی دادن چنین اتفاقی ابراز بی اطلاعی کرده اند و انجام این کار را بدون هماهنگی با آنها دانسته اند.

[qrcode pix=120][/qrcode]