قطع بی‌دلیل درختان سالم در دانشگاه آزاد نجف‌آباد / چه کسی پاسخگو است
قطع بی‌دلیل درختان سالم در دانشگاه آزاد نجف‌آباد / چه کسی پاسخگو است

صبح امروز طی تماس دانشجویان با دفتر خبرگزاری فارس در اصفهان از قطع تعدادی درختان در دانشگاه آزاد نجف آباد خبر دادند که طی این تماس مراتب را از مسئولان مربوطه جویا شدیم که در نهایت نیز مقصر اصلی قطع درختان هنوز مشخص نشد. به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، طی تماس تلفنی که صبح […]

صبح امروز طی تماس دانشجویان با دفتر خبرگزاری فارس در اصفهان از قطع تعدادی درختان در دانشگاه آزاد نجف آباد خبر دادند که طی این تماس مراتب را از مسئولان مربوطه جویا شدیم که در نهایت نیز مقصر اصلی قطع درختان هنوز مشخص نشد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، طی تماس تلفنی که صبح امروز از طرف برخی دانشجویان دانشگاه نجف آباد با دفتر خبرگزاری فارس گرفته شد، خبر از قطع تعدادی از درختان در حوالی درب شرقی دانشگاه آزاد نجف آباد و پشت مسجد این دانشگاه دادند.

پیگیری خبرنگار فارس برای پی بردن به اصل این ماجرا آغاز شد و طی تماس‌های متعدد با برخی از افراد حاضر در دانشگاه مشخص شد که تاکنون حدود ۴۰ درخت در حوالی مسجد دانشگاه قطع شده است و این در حالی است که این درختان سرسبز و تنومند بوده و هیچ مشکل خشکسالی یا بیماری نداشته‌اند.

این مسئله باعث شد تا مراتب را از رئیس دانشگاه آزاد نجف آباد جویا شویم که در این رابطه سید محمد امیری در پاسخ به این سئوال که آیا قطع درختان در دانشگاه را تایید می‌کنید یا خیر، اظهار کرد: نه، ببینید دکل‌های برق از وسط پارکینگ دانشگاه گذشته و زیر این دکل برق یک سری درخت بوده که اداره برق ایراد گرفته است و گفته است که خطر دارد و دانشگاه مجبور است که این ایرادات را اصلاح کند.

وی در پاسخ به این سئوال که یعنی اداره برق گفته دانشگاه درختان را قطع کند، گفت: بله، ببینید از نظر ایمنی آنها صحیح می‌گویند و درختان در حال حاضر خیلی بلند شده است و چون داشتیم ورودی دانشگاه را سامان‌دهی می‌کردیم، گفتیم یک دفعه آن اصلاح و تذکر اداره برق را هم انجام دهیم.

امیری در پاسخ به سئوال دیگری که پس این قطع درختان در راستای طرح توسعه‌ای پارکینگ دانشگاه نبوده است، اظهار کرد: نخیر، طرح دانشگاه ارتباطی با آن قسمت ندارد، و ما در حال ساماندهی قسمت منتهی به زیرگذری از سمت ویلاشهر در دانشگاه هستیم و با توجه به برنامه تصمیم گرفتیم آن برنامه اداره برق را هم که تاکید داشتند انجام دهیم که نگرانی بابت دکل‌های برق هم از بین برود.

وی در پاسخ به این سئوال که تعداد این درخت‌هایی که قطع شده چند عدد بوده است، افزود: دقیق نمی‌دانم، به هر حال هر تعداد درختی که زیر دکل‌ بوده قطع شده است.

رئیس دانشگاه نجف آباد درباره اینکه گفته می‌شود تعداد این درختان حدود ۴۰ تا ۵۰ عدد بوده است، با تعجب پاسخ داد: نه کمتر بوده، فکر نمی‌کنم کل درختان آن قسمت بیشتر از ۱۰ درخت بوده باشد.

پس شما بر این ادعا هستید که این درختان به خاطر مباحث ایمنی دانشگاه قطع شدند، اضافه کرد: بله به هر حال شما می‌دانید که اگر خدایی نکرده اتفاقی بیفتد دانشگاه مقصر است و اداره برق بارها به ما اخطار کرده بود و ما موظف هستیم که آنجا را اصلاح کنیم و مترصد این بودیم که در یک فرصتی این کار انجام شود.

چون این کار شما همزمان شده با طرح توسعه برای پارکینگ دانشگاه بسیاری از دوستان به این باورند که در راستای طرح توسعه دانشگاه درختان قطع شده است، تاکید کرد: اشتباه کردند، این زیرگذر که احداث شد بخش زیادی از زمین‌های دانشگاه در طرح افتاد که دانشگاه باید ورود و خروجش را ساماندهی کند و در حال حاضر از غرب دانشگاه دانشجویان وارد می‌شوند،اما زیرگذر که باز شود از ویلاشهر ورودی دانشگاه و از سمت شرق می‌شود و این ساماندهی باید انجام شود.

در پی این سخنان رئیس دانشگاه آزاد نجف آباد، مراتب را از طریق اداره برق شهرستان جویا شدیم که در این ارتباط مجید مشفقی مدیر امور برق شهرستان نجف آباد گفت: ما در حوزه داخلی دخالت نمی‌کنیم که بگوییم درختان را قطع کنند یا نکنند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا شما این موضوع را تکذیب می‌کنید، گفت: من باید بگویم بهره‌بردارم این موضوع را پیگیری کرده و مسیر شبکه را ببیند و بعد به شما تا نیم ساعت دیگر اعلام کنم.

خبرنگار فارس نیز پس از نیم ساعت مجدد در تماس تلفنی با وی درصدد کسب اطلاعات بیشتر برآمد که مشفقی تاکید کرد: آدرسی که شما دادید داخل محوطه دانشگاه بوده و ما اجازه ورود برای قطع درخت را نداریم، چون مسیر اختصاصی خودشان است و مسیری که شما اعلام کردید پشت مسجد دانشگاه در محوطه داخلی دانشگاه است و ارتباطی به ما ندارد و بنده این مسئله را با توجه به آدرس داده شده در داخل دانشگاه تکذیب می‌کنم.

به گزارش فارس، این سخنان دو مسئول یکی رئیس دانشگاه مبنی بر متهم کردن اداره برق مبنی بر قطع درختان و دیگری بی اطلاعی مدیر اداره برق از قطع درختان در این دانشگاه، باید به دنبال مقصر یا مقصران اصلی این طرح که منجر به قطع درختان تنومند چند ساله در این دانشگاه بود