ماه رجب بهترین فرصت برای دَرک بیشتر لیالی قدر
ماه رجب بهترین فرصت برای دَرک بیشتر لیالی قدر

 حجت الاسلام مصطفی حسناتی، امام جمعه شهرستان نجف آباد  شب گذشته به مناسبت ماه رجب در جمع طلاب مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد گفت: این ماه چه ماهی است که عارفان به حق این ماه، در قیامت به نام رجبیون شناخته می شوند.  وی افزود: خداوند مخلوق خود را می شناسد و می داند که […]

 حجت الاسلام مصطفی حسناتی، امام جمعه شهرستان نجف آباد  شب گذشته به مناسبت ماه رجب در جمع طلاب مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد گفت: این ماه چه ماهی است که عارفان به حق این ماه، در قیامت به نام رجبیون شناخته می شوند.khadem68_19103902

 وی افزود: خداوند مخلوق خود را می شناسد و می داند که آدم با آنکه مسجود فرشته هاست،  ولی مدام در خطر است و در روایات آمده است که هیچ کس نباید خود را تا آخرین لحظات عمر در امان بداند و از طرف دیگر نیز سفارش به امید و رجا نسبت به لطف خدا شده است.

 حجت الاسلام حسناتی با بیان اینکه حب الدنیا رأس کل خطیئه است، اظهار داشت:  دنیا نردبانی است که باید بر روی آن پاگذاشت و بالا رفت و زمانی که آن را دوست داشته باشی پا گذاشتن بر آن سخت است و انسان خود هم جزء این دنیاست.

 امام جمعه شهرستان نجف آباد تصریح کرد: یکی از رسالت های قرآنی آن است که دید انسان را نسبت به همین قرآن تغییر دهد.

 وی به آیات مربوط به دنیا در قرآن اشاره کرد و گفت: دنیا در قرآن و روایت بسیار ناچیز معرفی شده، اما انسان حقیقت آن را نمی داند و به همین دلیل محبوب آن را خود قرار می دهد در صورتی که باید دنیا در جهت محبوب مصرف شود و وسیله ای باشد برای آنکه ما به هدف اصلی برسیم و خداوند ایمان را زینت برای انسان قرار داده است.

 امام جمعه شهرستان نجف آباددر ادامه به مقام ولایت و امام علی (ع) پرداخت و گفت: امام علی (ع) را باید بهتر بشناسیم و ایشان خود به معرفی خود می پردازند.

 وی گفت: خداوند ابزار گذشتن از فریب دنیا و غفلت را فراهم کرده که یکی از آنها عبادت، دیگری مکان های ویژه و گاه اشخاص خاص را قرار داده، همین طور زمان های ویژه که بین این زمان ها شب قدر از اهمیت خاصی برخوردار است و برای درک این شب ماه رجب قرار گرفته تا انسان خود را برای شب قدر آماده سازد.

 وی در انتها به اعمال این ماه اشاره کرد و گفت: دو کار مهم  استغفار و ذکرهای ویژه این ماه است و باید در این ماه و ماه شعبان تمرین کنیم تا بتوانیم اصول آن را در زندگی پیاده کنیم.

منبع:شبستان