مبنای اخلاق نبوی، توحید و عقاید است
مبنای اخلاق نبوی، توحید و عقاید است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف آباد درباره صفت حسن خلق پیامبر اکرم(ص)، که خداوند در آیات قرآن بیان کرده است، گفت: اخلاق اسلامی بر مبنای عقاید و توحید بنا شده است، و تغییر در عقاید و ایمان، سبب تغییر در اخلاق خواهد شد و عقاید و ایمان تنها بر مبنای «قولوا لااله الاالله تفلحوا» […]

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف آباد درباره صفت حسن خلق پیامبر اکرم(ص)، که خداوند در آیات قرآن بیان کرده است، گفت: اخلاق اسلامی بر مبنای عقاید و توحید بنا شده است، و تغییر در عقاید و ایمان، سبب تغییر در اخلاق خواهد شد و عقاید و ایمان تنها بر مبنای «قولوا لااله الاالله تفلحوا» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد ، حجت الاسلام مصطفی حسناتی امام جمعه نجف آباد در جشن میلاد خاتم النبیین(ص) و صادق آل محمد(ع) که عصر امروز در مسجد جامع نجف آباد برگزار شد، گفت: تقارن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)، میلاد رسالت و ولایت در کنار یکدیگر است.
وی درباره اهمیت و عظمت مقام ائمه اطهار، افزود: هرگز بشر نخواهد توانست عظمت و عمق والایی وجود ائمه اطهار(ع) را بفهمد چرا که قابل قیاس با هیچ فردی در جهان نیستند و بشریت برای رسیدن به کمال، باید شاگرد مکتب خانه معصومین(ع) باشند و بشریت گدای درگاه محمد و آل محمد است.
حجت الاسلام حسناتی مهم ترین پیام نبی مکرم اسلام(ص) را پیام وحدت بیان داشت و درباره صفات بارز پیامبر اکرم(ص) گفت: صداقت که نشانه اول مسلمانی است، در وجود نبی اسلام(ص) نه به صورت صادق، بلکه حضرت به مرتبه صدیق رسیده بودند و همه وجودش در تمام اعمال و رفتار صداقت بود.
وی حسن خلق را دیگر صفت بارز پیامبر اکرم(ص) برشمرد و افزود: خداوند پیامبر اکرم(ص) را به این صفت در قرآن برای بشریت معرفی کرده است که «انک لعلی خلق عظیم» و این حسن خلق غیر از اخلاق فلاسفه و غیرقابل مقایسه است و ریشه اخلاق پیامبر، توحید و عقاید است.
نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه تصریح کرد: اخلاق اسلامی بر مبنای عقاید و توحید بنا شده است، و تغییر در عقاید و ایمان، سبب تغییر در اخلاق خواهد شد و عقاید و ایمان تنها بر مبنای «قولوا لااله الاالله تفلحوا» است و همین یک کلمه است که سبب رستگاری است و آن نه گفتن به هر چه غیر خدا است و کل قرآن شرح لااله الاالله است.
حجت الاسلام حسناتی با اشاره به اینکه در شب میلاد امامی هستیم که تفسیر رسالت و وحی را برای ما بیان داشتند، گفت: امام صادق(ع) در روایتی صفت بارز شیعه را بصیرت بیان داشته و قدر و قیمت یک مومن به عقل او است.
وی در پایان بیان داشت: عاقل واقعی کسی است که در تشخیص مسیر، بهترین ها را انتخاب می کند به ویژه در دوران امتحانات سختی چون انتخابات که چشم جهانیان و توطئه های دشمنان برای نابودی نظام در گرو سلامت انتخابات است و تنها در این میدان ها، باید رسیدن به رحمت جاودانه الهی باشد./۱۳۰۶/۲۰۲/ب