مثل آیت الله امینی، کم داریم/ مرد انقلابی مستقل
مثل آیت الله امینی، کم داریم/ مرد انقلابی مستقل

فردا پنج شنبه۲۵ مرداد، سومین برنامه از مجموعه همایش های تجلیل از چهره های ماندگار نجف آباد ویژه بزرگداشت آیت الله ابراهیم امینی نجف آباد از ساعت ۹ صبح در سالن شهروند برگزار خواهد شد. آیت الله استادی یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه، شخصیت آیت الله ابراهیم امینی نجف آبادی را این گونه تشریح […]

فردا پنج شنبه۲۵ مرداد، سومین برنامه از مجموعه همایش های تجلیل از چهره های ماندگار نجف آباد ویژه بزرگداشت آیت الله ابراهیم امینی نجف آباد از ساعت ۹ صبح در سالن شهروند برگزار خواهد شد.

آیت الله استادی یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه، شخصیت آیت الله ابراهیم امینی نجف آبادی را این گونه تشریح می کند:

ایشان نزدیک به نیم‌قرن سابقه تالیف دارند و در این مدت بیشتر آثارشان چندین‌بار تجدید چاپ شده و بعضاً به سایر زبان‌های زندۀ دنیا نیز ترجمه شده است.

ایشان اولین کتاب خود را در چهل سالگی زمانی نوشت که از جنبه‌های مختلف به بلوغ مورد نیاز یک نویسنده رسیده بود. از ویژگی‌هایی که زمینۀ برجستگی آثار آیت‌الله امینی را فراهم کرده می‌توان به توجه ویژه نسبت به نیازهای جامعه و اقشار مختلف، محکم و مستند بودن در عین سادگی و روانی، داشتن یک هدف واحد در تالیفات مختلف، استفاده نکردن از مطالب فاقد اسناد قوی جهت جذب مخاطب و دخالت ندادن گرایش‌های سیاسی اشاره کرد.

آقای امینی همواره برای چاپ آثار خود، ناشرهای ارزشی را انتخاب کرده، مخاطب داخلی و حتی خارج از کشور را به خوبی شناخته و در نوشتن آثار عجله‌ای به خرج نداده به طوری‌که در نیم قرن، کمتر از چهل کتاب نوشته است.

ایشان بزرگترین توفیق خود را تالیف همین آثار می‌دانند و در مقایسه با برخی آثار شهید مطهری که حاوی مطالب علمی خاص هستند، برای تمامی اقشار جامعه قابل فهم نوشته‌اند. او حتی در مورد تدوین سخنرانی‌هایش نیز، قبل از انتشار کار بررسی تکمیلی انجام داده است.

شخصیتی که در عین انقلابی بودن به کسی و جناحی وابسته نیست و در تمامی حوادث انقلاب، مواضعی شجاعانه و دلسوزانه داشته است. در خطبه‌های نماز جمعۀ ایشان، بهترین انتقادات با کوچکترین حواشی مطرح می‌شد.

هر کجا که احساس تکلیف کرده، مسئولیت پذیرفته و در صورت نیاز موضع گرفته و برایش ناراحتی جناح‌های سیاسی هیج‌گاه مطرح نبوده است.

از لحاظ جامعیت در ابعاد مختلف، کمتر از ۲۰نفر مانند آیت‌الله امینی در حوزه علمیه قم داریم.

در زهد و سادگی کم‌نظیر هستند و در رسیدگی به امورات مردم و ارائه مشاورۀ به آن‌ها، بیشترین وقت را نسبت به شخصیت‌های هم‌طراز خود اختصاص داده‌اند.

از لحاظ علمی در جایگاه بودند که شخصیتی مانند علامۀ طباطبائی، او را به عنوان جانشین در تدریس معرفی می‌کرد.

نجف‌آباد، همواره شهر مذهبی و خوش‌سابقه‌ای بوده و به امید خداوند در آینده نیز به همین شکل ادامه خواهد داشت.