مجلس بزرگداشت شهید مدافع حرم در نجف آباد برگزار شد
مجلس بزرگداشت شهید مدافع حرم در نجف آباد برگزار شد

مجلس بزرگداشت شهید ستوان دوم پاسدار علیرضا نوری از مدافعان حرم حضرت زینب(س) امروز با حضور جمع کثیری از مردم شهرستان نجف آباد و تیران و کرون در مسجد جامع نجف آباد برگزار شد. شهید ستوان دوم پاسدار علیرضا نوری یکی از نیروهای گردان پیاده لشکر ۸ نجف اشرف در جنگ با تروریست های تکفیری […]

مجلس بزرگداشت شهید ستوان دوم پاسدار علیرضا نوری از مدافعان حرم حضرت زینب(س) امروز با حضور جمع کثیری از مردم شهرستان نجف آباد و تیران و کرون در مسجد جامع نجف آباد برگزار شد.

شهید ستوان دوم پاسدار علیرضا نوری یکی از نیروهای گردان پیاده لشکر ۸ نجف اشرف در جنگ با تروریست های تکفیری در نخستین روز از سال ۱۳۹۴ در کشور سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر مطهرش بعد از انتقال به نجف آباد در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

 در مراسم گرامیداشت هفتمین روز از شهادت این شهید مدافع حرم که عصر امروز در مسجد جامع نجف آباد برگزار شد، حجت الاسلام طالب پور مسؤول نمایندگی ولی فقیه در لشکر زرهی ۸ نجف اشرف جهاد و شهادت را از امور حیاتی در دین اسلام بیان کرد و گفت: جهاد و شهادت از جمله مسائل بسیار مهمی است که خداوند در آیات فراوانی از قرآن به اهمیت آن اشاره کرده است.

 وی دفاع از دین را از جمله وظایف هر شخصی در مقابل دینش برشمرد و گفت: شناخت دین در ابعاد و زوایای مختلف، عمل به احکام و دستورات دین، گسترش و تبلیغ دین و آخرین وظیفه ما در مقابل دین، دفاع از دین است.

 حجت الاسلام طالب پور با بیان حدیثی از امام صادق(ع) در اهمیت دفاع از دین و جهاد و شهادت افزود: اگر جهاد و مبارزه نباشد، دین پوسیده شده و اثر خودش را از دست می دهد و این گونه است که دین نیز نیازمند مراقبت است و این مراقبت با خون مجاهدان راه خدا حاصل می شود.

 وی در ادامه بیان داشت: دفاع از دین مکان و زمان نمی شناسد و هرکجا دین مورد آسیب قرار گرفت، حتی اگر در فراسوی مرزها باشد، باید به دفاع از آن برخاست که اگر مسلمانی فریاد استغاثه مسلمانی را بشنود و به فریادش نرسد، مسلمان نیست.

 مسؤول نمایندگی ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف در ادامه بیان کرد: اکنون در مجلسی شهیدی قرار داریم که برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) و دین اسلام عاشقانه لباس رزم پوشید و به میدان نبرد شتافت و امروز دفاع از مردم عراق، سوریه و تمام مظلومان عالم از وظایف ما است و اگر کسانی در این امر شبهه وارد می کنند، باید در مسلمانیشان شک کرد.

 وی در پایان با اشاره به خاطراتی از این شهید مدافع حرم گفت: توجه به مسائل شرعی، احترام به والدین، دو اصل اساسی در زندگی این شهید بود که او را از زرق و برق عالم جدا کرد و جزء خاصان درگاه الهی قرار داد.

 لازم به ذکر است، تاکنون ۴ نفر از سربازان و نیروهای لشکر زرهی ۸ نجف اشرف شهید روح الله کافی زاده، حیدری و موسی کاظمی در جنگ با تروریست های تکفیری به شهادت رسیده اند.

منبع خبر: سایت رسا نیوز