محاکمه کلاهبردار مذهبی در نجف آباد با اتهام تجاوز جنسی
محاکمه کلاهبردار مذهبی در نجف آباد با اتهام تجاوز جنسی
دادستان نجف آباد گفت: پرونده مرد چهل ساله ای که با ادعای ارتباط با امام زمان و جهان ماورا از شهروندان نجف آبادی و برخی شهرهای اطراف اخاذی می کرد با اتهام افساد فی الارض به عنوان یکی از ردیف های اتهامی در دست بررسی است.

محاکمه کلاهبردار مذهبی در نجف آباد با اتهام تجاوز جنسی

محمد رضا توکلی با اشاره به تخریب ساختمان ایجاد شده توسط این فرد و همدستانش با عنوان حسینیه و بازتاب گسترده رسانه ای اجرای این حکم در حدود یک سال پیش گفت: این فرد که در پاره ای موارد حتی خود را هم ردیف خدا معرفی کرده، دارای اتهامات متنوع دیگر همچون تجاوز جنسی نیز هست ولی از مجموع نزدیک به یکصد و پنجاه قربانی شناسایی شده، تنها ۴۵نفر حاضر به تنظیم شکایت شده اند.

توکلی با اعلام ثبت ویدئویی اظهارات شاکیان پرونده ادامه داد: بسیاری از افراد صدمه دیده در این پرونده با وجود تضمین های دستگاه قضایی به خاطر ترس و وحشت از قدرت ماورایی القاء شده متهم، حاضر به شکایت نشده اند.

جدایی چندین زن و شوهر به دنبال سوء استفاده این فرد از سادگی افراد و القاء استفاده از دعا و علوم غریبه دیگر مطلبی بود که توکلی با بیان آن اضافه کرد: پرونده این فرد غیر روحانی که صرفا به دلیل ادعاهایش در خصوص ارتباط با مهدویت و مسائل مذهبی به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شده بود، در حال حاضر در دادگستری شهرستان در دست پیگیری و انجام مراحل مربوط به صدور حکم است.

وی با اشاره به محدودیت های خاص قانونی در آیین دادرسی جدید کشور برای نگهداری متهمان به صورت بازداشت موقت اظهار داشت: بر همین اساس یا باید پرونده در محدوده زمانی مشخصی به مرحله صدور حکم برسد و یا در غیر این صورت قاضی مکلف به اخذ وثیقه لازم و آزادی متهم خواهد بود که در این پرونده نیز متهم در حال حاضر آزاد ولی تحت نظر دستگاه قضایی و دیگر مجموعه های امنیتی است.

حدود یک سال پیش شبکه های معناد با پخش تصاویری مدعی تخریب یک حسینیه در کمربندی جنوبی نجف آباد و نزدیک ساختمان دادگستری این شهر شدند و همزمان نیز امام جمعه نجف آباد در یکی از خطبه هایش به دستگیری این فرد اشاره ای کوتاه داشت.

وی بیان داشت: آیین دادرسی باید به گونه ای تنظیم و ابلاغ شود که در برابر شرایط خاص نقاط مختلف کشور دارای انعطاف لازم بوده و دست مقامات قضایی در برخورد با متخلفان سابقه دار و خطرناک را باز بگذارد.

دادستان نجف آباد

توکلی دادستان نجف آباد

محاکمه کلاهبردار مذهبی در نجف آباد با اتهام تجاوز جنسی