محرم خونین نجف آباد+فیلم
محرم خونین نجف آباد+فیلم
در این مستند که توسط کنگره شهدای نجف آباد با عنوان «طعم انقلاب» تهیه شده، حوادث خونین 11 و 12 محرم 57 در نجف آباد (21 و 22 آذر57) روایت شده است.

محرم خونین نجف آباد+فیلم

در این مستند که توسط کنگره شهدای نجف آباد با عنوان «طعم انقلاب» تهیه شده، حوادث خونین ۱۱ و ۱۲ محرم ۵۷ در نجف آباد (۲۱ و ۲۲ آذر۵۷) روایت شده است.

در این مستند، چهره هایی مانند حجت الاسلام مصطفی حسناتی، دکتر محمد علی ابوترابی، حجت الاسلام مصطفی نهازی، حاج آقا حسن رضویان، محمد علی ستاری، یدالله اسماعیلی، فتح الله ابراهیمی و ابولقاسم مهدی پور به بیان خاطرات شان از این حوادث می پردازند.

استفاده از فیلم ها و تصاویر کمتر دیده شده مربوط به سال ۵۷ و بیان روایت های دست اول، از جمله ویژگی های این مستند است که به کارگردانی، تصویربرداری و تدوین عبدالحمید امانی ساخته شده است.

در این کار غلامرضا مغزی نیز به عنوان محقق، پژوهشگر و نویسنده همکاری داشته و از فیلم های قدیمی ابولقاسم مهدی پور در دوران انقلاب نیز استفاده شده است.

در ۱۱ و ۱۲ محرم ۵۷، گروهی از اراذل و عوامل رژیم پهلوی، به تلافی پایین کشیدن مجسمه شاه از میدان مرکزی نجف آباد در عصر عاشورا، به نجف آباد یورش برده و طی ۲ روز و ۲ شب، ده ها نفر را در این شهر کشته یا زخمی کرده و چندین خانه از معتمدان و مبارزان شهر را به آتش کشیدند.

تصاویر دوران انقلاب نجف آباد

تصاویر دوران انقلاب نجف آباد

 

محرم خونین نجف آباد+فیلم