مدارس نجف آباد، بالاخره باز شدند
مدارس نجف آباد، بالاخره باز شدند
بعد از چندین روز تعطیلی مدارس شهرستان در مقاطع مختلف که مسئولان دلیل آن را تشدید معضل آلودگی هوا اعلام کردند، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: تصمیمی مبنی بر تعطیلی مدارس در روز دوشنبه یازدهم آذر ماه 98 نداریم و تمامی مقاطع تحصیلی در این روز دائر هستند.

مدارس نجف آباد، بالاخره باز شدند

بعد از چندین روز تعطیلی مدارس شهرستان در مقاطع مختلف که مسئولان دلیل آن را تشدید معضل آلودگی هوا اعلام کردند، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: تصمیمی مبنی بر تعطیلی مدارس در روز دوشنبه یازدهم آذر ماه ۹۸ نداریم و تمامی مقاطع تحصیلی در این روز دائر هستند.

منصور شیشه‌فروش همچنین از پیش بینی ورود موج بارشی به استان و کاهش غلظت آلاینده ها طی روزهای آینده خبر داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در مصاحبه با ایرنا با اشاره به فوت حدود ۱۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا تاکید کرد: شیوع این بیماری، دلیل تعطیلی مدارس در چند روز اخیر نیست.

بهروز کلیدری راظهار داشت: امسال از ابتدای مهر، موجی از آنفلوآنزا در استان شیوع یافت که نسبت به سال گذشته بطور واضح افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان‌اینکه از ابتدای پاییز تا دهم آذر امسال ۸۴۷ نفر مشکوک به بیماری آنفلوآنزا در مراکز درمانی اصفهان بستری شدند، اضافه کرد: از بین آنها ابتلای ۶۸ نفر به این بیماری پس از انجام آزمایش پزشکی، مُسجل شد که تاکنون حدود ۱۰ نفر از آنها فوت کرده‌اند.

کلیدری با تاکید براینکه این آمار برای ما نگران‌کننده است، تصریح کرد: ما به همه مسوولان و پزشکان در این زمینه هشدار داده‌ایم اما جای نگرانی هم وجود ندارد و شرایط، کنترل شده و داروهای درمانی مورد نیاز هم موجود است.

وی با بیان‌اینکه کاهش بارندگی نقش اساسی در شیوع این بیماری داشته است، اظهار امیدواری کرد که با موج جدید بارندگی‌ها که بر اساس پیش‌بینی هواشناسی بزودی آغاز می‌شود، اوج شیوع این بیماری کاهش یابد.

آلودگی هوا در نجف آباد

آلودگی هوا در نجف آباد