مشکل بیمه برق منازل برخی شهروندان نجف آباد
مشکل بیمه برق منازل برخی شهروندان نجف آباد
در قبوض برق خدابیامرز که چند وقتی است چشم مان به جمال شان روشن نشده، یک ردیف با عنوان «بیمه» وجود داشت؛ که البته هنوز از مشترکان گرفته می شود، هر چند دیده نمی شود.

مشکل بیمه برق منازل برخی شهروندان نجف آباد

در قبوض برق خدابیامرز که چند وقتی است چشم مان به جمال شان روشن نشده، یک ردیف با عنوان «بیمه» وجود داشت؛ که البته هنوز از مشترکان گرفته می شود، هر چند دیده نمی شود.

چند وقت پیش یکی از شهروندان، مشکلش در موضوع بیمه برق را برایمان ارسال کرد و چند روز بعد از حل آن خبر داد ولی بد ندیدیم، با انتشار نظر این شهروند، مردم را نسبت به حق استفاده شان از بیمه برق منازل مسکونی آگاه کنیم. طبق قانون، اگر نوسانات شبکه برق باعث ایراد خسارت به وسایل برقی منازل مسکونی یا اماکن تولیدی شود، باید شرکت بیمه طرف قرارداد، خسارت بدهد.

متن ارسالی «شهروند»: از اوایل ماه خرداد لامپهایمان شروع به سوختن و نیم سوز شدن شد و یخچالمان خراب. لامپ عوض کردیم و یخچالمان را هم زنگ زدیم شخصی که از دفترچه راهنما یخچال بود، بعد گفت ۴۵۰ هزار می گیرم نقدی درست کنم وموتور یخچال هم دیگه بیست درصدش قابل استفاده هست ونیم سوز شده درست کرد و رفت. از سه هفته پیش دیدیم محافظ یخچال و پکیچ مرتب روشن و خاموش میشود. بیشتر وقتی کولر رو میزدیم.

برقکار آوردیم گفت ولتاژ برق۱۸۰ هست وباید۲۲۰ باشد بعد دیگه زنگ به ۱۲۱ زدیم آمدند حدود یه ساعت از بیرون تیر برق کارکردن بعد گفتن فایده ای ندارد. برق کمی بهترشده ولی باید اقدامی از طرف مهندسین اداره انجام شود و فردا می آیند. فردا نیامدن. ما تلفن اداره برق که سه تا شماره هست نصف روز زنگ زدیم ولی کسی جواب نداد. بعد۱۲۱ رو دوباره زنگ زدیم آمدند دوباره گفتن از دست ما کاری بر نمیاید. بیا اداره پیش مهندس .. یا … .

فردا اداره رفتم .بعد معطلی مهندس …  رو پیدا کردیم ایشون هم گفتن باشه رسیدگی میکنم. بعد دوباره هیچ فرقی نشد. دوباره ازما زنگ و رفتن اداره ولی تا حالا هیچ اقدامی نشده. فقط کار من این شده که وسایل برقی استفاده نکنیم. مثل کولر و یخچال و پکیجم رو روزانه بیشتر مواقعی که ازحدود ۱۱ صبح الی ۷و۸ شب هست ازبرق بکشم چرا که کسی جوابگو نیست. حتی شکایت هم اداره برق کردم برا شکایت سند خانه رضایت از مالک و رسید فاکتور سربرگ دار از تعمیرکار و… میخواهد و تعمیرکار حاضر به دادن رسید تعمیر و هزینه نیست و همچنین نیم سوز شدن وسابل برقی که کسی فاکتور نمیدهد ولی با اینحال ما پول بیمه هم نمیخواهیم. همین که به مشکل نوسان و قطعی برقمان که ولتاز ۱۸۰ هست رسیدگی شود، یک دنیا تشکر داریم که در این گرما پکیج و یخچال وکولر و تلویزیون بتوانم با آرامش استفاده کنیم.  درضمن شماره اداره برق را امتحان کنید.

من کارم شده بود ازصبح تا ظهر زنگ بزنم  فقط دو بار جواب دادن و مشکل هم چنان باقیست وکسی اقدامی نکرد و ما در خیابان … هستیم هربار هم به ادراره برق برای مشکل نوسانات و ضعیفی برق رفتم، همان  دم در میگویند خیابان … ، شما درست میگویی باشه درست میکنیم.

ببخشید من خیلی خسته شده بود دیگه یادم به شما افتاد وگرنه امروز هم میخواستم برم فرمانداری شکایت کنم ولی دیدم چه صدایی بهتر از شما. موقع پرداخت قیض برق بیمه دریافت میشود ولی موقع پرداخت بیمه آنقدر سنگ اندازی میشود که نشه استفاده کرد. آخه نیم سوز شدن وسایل برقی رو که فاکتور میکنه یا تعمیر کاری که اجرت دوسه برابری میگیره، چطور فاکتور به من میده ولی من راضی هستیم همان وسایل نیمسوزمان را با چنگ و دندان حفظ کنم و اتفاقی دیگر برایم نیفتد چون نه هزینه خرید یخچال ودیگر لوازم برقی را ندارم.

فقط ببخشید خیلی طولانی چون واقعا از خرداد تا حالا خیلی اذیت شدم وهیچکس جوابگو نیست.

پیام چند روز بعد شهروند: سلام  الحمدالله امروز ساعت ۱۱به مشکل ما رسیدگی شد و برق ما را درست کردند. خودم خیلی خوشحال شدم چون تعمیر کار یخچال فاکتور نداد وسایل نیم سوز هم که فاکتور نداره ولی در عوض حالا لااقل ازاین به بعد انشاالله برای وسایلمون مشکلی پیش نیاد.

قبض برق

قبض برق

مشکل بیمه برق منازل برخی شهروندان نجف آباد