مصاحبه سال۶۳ بیژن زنگنه در نجف‌آباد+فیلم
مصاحبه سال۶۳ بیژن زنگنه در نجف‌آباد+فیلم
کنگره شهدای نجف آباد: در این فیلم که آذر63 توسط مرحوم محمود اصفهانی در نجف‌آباد ضبط شده، بیژن نامدار زنگنه وزیر وقت جهاد‌سازندگی کشور، در کنار پیکر دو شهید از جهاد‌سازندگی نجف‌آباد، مصاحبه می‌کند.

مصاحبه سال۶۳ بیژن زنگنه در نجف‌آباد+فیلم

کنگره شهدای نجف آباد: در این فیلم که آذر۶۳ توسط مرحوم محمود اصفهانی در نجف‌آباد ضبط شده، بیژن نامدار زنگنه وزیر وقت جهاد‌سازندگی کشور، در کنار پیکر دو شهید از جهاد‌سازندگی نجف‌آباد، مصاحبه می‌کند.
این گفت‌وگو که به احتمال زیاد در ساختمانی در محل فعلی یادمان شهدای نجف‌آباد ضبط شده، پیکر شهیدان محمد‌حسین عابدینی و محمد جلالی که به عنوان راننده بولدوزر جهاد در دهلران مشغول فعالیت بوده‌اند، غسل و کفن و آماده دفن شده است.
شهیدان جلالی و عابدینی، سیزدهم آذر۶۳ در ۲۱ و ۲۴سالگی به شهادت رسیده بودند و طی این فیلم، پدران و برخی دیگر از اعضای خانواده شهدا، در فیلم حضور دارند.
طبق گفته اصفهانی در این فیلم، تا آن مقطع از دفاع‌مقدس شهرستان نجف‌آباد نزدیک به ۱۵۰۰شهید داشته که از این تعداد بیش از ۸۰نفر مربوط به جهاد‌سازندگی بوده‌اند.
فیلم، در دقایق ابتدایی با برخی مشکلات فنی مواجه است و صدای آن به خوبی شنیده نمی‌شود.
بیژن زنگنه در طول این فیلم، ضمن صحبت با برخی حاضرین و اعضای خانواده شهدا، به برخی سوالات مرحوم اصفهانی در خصوص «پیام به خانواده شهدا» و «فعالیت‌های فرهنگی جهاد در روستاها» نیز جواب می‌دهد.
زنگنه که از ابتدای انقلاب تاکنون مسئولیت‌های مختلفی را تجربه کرده، از سال۶۲ تا ۶۷ به عنوان اولین وزیر جهاد‌سازندگی کشور، مشغول فعالیت بود.

بیژن زنگنه

بیژن زنگنه

 

مصاحبه سال۶۳ بیژن زنگنه در نجف‌آباد+فیلم