معافیت مالیاتی فعالان اقتصادی درازای ایجاد اشتغال
معافیت مالیاتی فعالان اقتصادی درازای ایجاد اشتغال

[tabs type=”horizontal”][tabs_head][tab_title][/tab_title][/tabs_head][tab]عصر امروز در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان نمایندگی اداره امور مالیاتی و دارایی بخش مهردشت از توابع شهرستان نجف‌آباد افتتاح شد.[/tab][/tabs] در این مراسم ابتدا بخشدار مهردشت در سخنانی ضمن قدردانی از حضور مردم این بخش در خلق حماسه هفتم اسفند به معرفی بخش مهردشت پرداخت و اظهار داشت: این بخش با […]

[tabs type=”horizontal”][tabs_head][tab_title][/tab_title][/tabs_head][tab]عصر امروز در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان نمایندگی اداره امور مالیاتی و دارایی بخش مهردشت از توابع شهرستان نجف‌آباد افتتاح شد.[/tab][/tabs]

در این مراسم ابتدا بخشدار مهردشت در سخنانی ضمن قدردانی از حضور مردم این بخش در خلق حماسه هفتم اسفند به معرفی بخش مهردشت پرداخت و اظهار داشت: این بخش با هزار و ۷۱۲ کیلومتر وسعت دارای دو دهستان حسین‌آباد و اشن، شهرهای دهق وعلویجه و ۸ روستا است و جمعیتی بالغ ۳۰ هزار نفر را در خود جای‌داده که ۱۸ هزار نفر در شهرها و بقیه در روستاها زندگی می‌کنند.
* نرخ بیکاری در بخش مهردشت صفر است
سعید ایوبیان به مهاجرپذیری بخش مهردشت اشاره کرد و گفت: به دلیل وجود شهرک‌های صنعتی دهق وعلویجه و نواحی صنعتی روستایی که بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی فعال در آن‌ها به کار مشغولند نرخ بیکاری در منطقه صفر است و نه تنها بیکار نداریم بلکه از شهرستان‌های اطراف نیز برای اشتغال به این بخش مهاجرت می‌کنند.
وی افزود: علاوه بر صنایع منطقه که صادرات خوبی به خارج از کشور دارند، در بخش کشاورزی و دامداری نیز خودکفا هستیم به‌طور مثال عسل روستای اشن در کشور و استان معروف است و بزرگ‌ترین شرکت تعاونی زنبورداران استان در این بخش است.
بخشدار مهردشت بر ضرورت استقرار نمایندگی ادارات در این بخش به دلیل فاصله تا مرکز شهرستان تأکید کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های مردم به‌ویژه صنعتگران منطقه مهردشت نبود اداره امور مالیاتی بود که این نگرانی امروز باهمت و همکاری مسئولان شهرستان و استان برطرف شد. وی از آمادگی بخشداری برای واگذاری قطعه زمینی جهت ساخت اداره امور مالیاتی بخش مهردشت خبر داد.
* بخش مهردشت از زیرساخت‌های اداری رنج می‌برد
نماینده مردم شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای نیز به خلق حماسه مردم در انتخابات اشاره و از همه مردم و مجریان انتخابات قدردانی کرد. ابوالفضل ابوترابی گفت: بخش مهردشت از عدم امکانات و زیرساخت‌های اداری رنج می‌برد وامید است مدیران استان توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند.
وی با ابراز خرسندی از استقرار نمایندگی اداره امور مالیاتی در بخش اظهار داشت: امیدواریم علاوه بر تسهیل در عبور و مرور مردم عدم مراجعه به مرکز شهرستان استقرار این نمایندگی بتواند به درآمد پایدار برای شهرداری‌های دهق وعلویجه نیز کمک کند و در آینده شاهد ارتقا این نمایندگی به اداره باشیم.
*معافیت مالیاتی فعالان اقتصادی درازای ایجاد اشتغال
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان که میهمان ویژه آیین افتتاح نمایندگی امور مالیاتی بخش مهردشت بود به قانون جدید مالیات‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در قانون جدید مدیران و فعالان اقتصادی می‌توانند درازای ایجاد اشتغال بیشتر از معافیت مالیاتی بهتری برخوردار شوند.
مراد امیری به دو وظیفه مهم و اساسی اداره امور مالیاتی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: یکی از این وظایف در بخش خدمات است که امیدواریم بتوانیم بهتر از گذشته به فعالان اقتصادی خدمات ارائه کنیم. وی افزود: وظیفه دیگر در ارتباط با وصول درآمدهاست که به‌حساب خزانه واریز می‌شود، در این بخش نیز با توجه به اینکه یک‌سوم از ارزش‌افزوده‌ها یعنی سه درصد به‌حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود امید است با برنامه‌ریزی منسجم بتوانیم در جذب و وصول مالیات‌ها بهتر از گذشته عمل کنیم.
وی افزود: شرکت‌ها و فعالان اقتصادی نیز اگر ببینند مالیاتی را که می‌دهند در منطقه خودشان صرف پروژه‌ها و کارهای خدماتی می‌شود رغبت بیشتری در پرداخت مالیات از خود نشان می‌دهند.
* در بخش مهردشت کارهای اساسی خوبی انجام‌شده است
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه نجف‌آباد نیز از اقدامات انجام‌شده در بخش مهردشت سخن گفت واظهارداشت: در این بخش کارهای اساسی و خوبی توسط خیرین و دولت انجام‌شده و شاید بتوان گفت خیرین منطقه مهردشت در کشور زبانزد هستند.
سیروس محمودی افزود: بیش از ۶۰ درصد اعتبارات راه و شهرسازی شهرستان و علاوه بر آن در آب و فاضلاب نیز بخش عمده اعتبارات شهرستان در بخش مهردشت هزینه شده است.
در این جلسه ائمه جمعه علویجه و دهق و چند تن از صنعتگران در سخنانی مسائل و مشکلات بخش، صنایع و انتظارات خود از مدیرکل امور مالیاتی استان را مطرح کردند.