برگزیدگان مسابقات طراحی و ساخت شناورهای سطحی در چابهار معرفی شدند زاهدان – خبرگزاری مهر: نخستین دوره مسابقات ملی شناورهای سطحی در رشته های طراحی و ساخت هاورکرافت، قایق های پرنده و شناورهای سطحی که به مدت دو روز در دانشگاه علوم دریایی و دریانوردی چایهار برگزارشد با انتخاب برگزیدگان این رقابت ها به کار […]

برگزیدگان مسابقات طراحی و ساخت شناورهای سطحی در چابهار معرفی شدند
زاهدان – خبرگزاری مهر: نخستین دوره مسابقات ملی شناورهای سطحی در رشته های طراحی و ساخت هاورکرافت، قایق های پرنده و شناورهای سطحی که به مدت دو روز در دانشگاه علوم دریایی و دریانوردی چایهار برگزارشد با انتخاب برگزیدگان این رقابت ها به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مسابقات که به میزبانی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار و با حضور ۹ تیم از دانشگاه های سراسر کشور در بندر چابهار برگزار شد تیم سورنا از دانشگاه آزاد واحد دماوند و همچنین تیم وایپر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در بخش طراحی و ساخت قایق پرنده به عنوان تیم های برتر معرفی شدند.

در این دوره از رقابت ها که صبح امروز به کار خود پایان داد در بخش طراحی و ساخت هاورکرافت  تیم “آرتای” از دانشگاه  شاهرود مقام دوم  و تیم “مارال” از دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به مقام سوم دست یافتند.

دبیر نخستین مسابقات ملی شناورهای اثر سطحی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مسابقات با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و برای نخستین بار در کشور و به میزبانی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد که تعداد شش تیم از دانشگاه های سراسر کشور و تعداد ۳ تیم از این دانشگاه در آن حضور داشتند.

سید جعفر سجادی اظهار داشت: دانشکده مهندسی دریا با توجه به رسالت خطیر خود در امر پژوهش با همکاری سازمان صنایع دریایی و مراکز فعال دریایی کشور در همین راستا اقدام به برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی شناورهای اثرسطحی کرد.

وی هدف از برگزاری این رقابت ها را نهادینه سای دانـش و فناوری شناورهای اثـر سـطحی، تقویت دانشجویان و کشف ایده‌های نو، آشنایی تیم های شرکت کننده نسبت به شناخت دانش فنی و  طراحی و ساخت این نوع شناورها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ارتباط علمی و عملی بین سازمان های دریایی و دانشگاه‌ها یکی از راه های دستیابی به پیشرفت علم و توسعه است افزود: تبیین اهمیت اصول و فرآیند طراحی و ساخت شناورهای اثر سطحی، ایجاد روحیه همکاری، نوآوری و خلاقیت دانشجویی از جمله اهداف دیگری بود که در برگزاری این رقابت ها دنبال شد.

وی اظهار امیدواری کرد با برگزاری این مسابقات ضمن شناسایی افراد مستعد و نخبه و همچنبن تعامل سازنده در بین مراکز فعال دریایی، ارتباط مؤثری بین دانشگاه ها و سازمان های دریایی ایجاد شود تا ضمن استفاده از پتانسیل ها و توانایی های موجود شاهد توسعه این نوع شناورها به ویژه در افزایش توان دفاعی کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های برگزیده نخستین دوره از رقابت های شناور های سطحی در چابهار همچنین به ترتیب با دریافت جوایز نقدی به میزان۵۰ تا ۳۵ میلیون ریال مورد تقدیر قرارگرفتند.