مقام دوم نجف آباد در تعداد آثار پذیرفته شده جشنواره علامه حلی
مقام دوم نجف آباد در تعداد آثار پذیرفته شده جشنواره علامه حلی

حجت الاسلام دهقانی خبر داد: ارسال ۲۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره علامه حلی/تقدیر از ۳۲ اثر برگزیده در اختتامیه جشنواره اصفهان – خبرگزاری مهر: دبیر چهارمین جشنواره علامه حلی اصفهان بیان اینکه تعداد دو هزار و ۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره علامه حلی ارسال شده است، گفت: در اختتامیه این جشنواره از ۳۲ اثر برگزیده […]

حجت الاسلام دهقانی خبر داد:
ارسال ۲۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره علامه حلی/تقدیر از ۳۲ اثر برگزیده در اختتامیه جشنواره
اصفهان – خبرگزاری مهر: دبیر چهارمین جشنواره علامه حلی اصفهان بیان اینکه تعداد دو هزار و ۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره علامه حلی ارسال شده است، گفت: در اختتامیه این جشنواره از ۳۲ اثر برگزیده شامل ۱۴ اثر از برادران و ۱۸ نفر از خواهران تقدیر می شود و از سه نفر که رتبه های اول تا سوم را کسب کرده اند به شکل ویژه تجلیل می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوذر دهقانی مدیسه ای پیش از ظهر امروز در نشست خبری جهارمین جشنواره علامه حلی اصفهان ا‌ظهار داشت: جشنواره علامه حلی معتبرترین جشنواره علمی پژوهشی کشور در حوزه خواهران و برادران است که امسال شاهد چهارمین دوره آن هستیم.

وی افزود: موضوعات این جشنواره شامل ۱۰ رشته خاص و یک بخش ویژه با موضوع سال حماسه اقتصادی و با نگرش حماسه مقاومتی است و بدین ترتیب در مجموع در ۱۱ رشته پذیرش مقاله داشتیم.

دبیر چهارمین جشنواره علامه حلی اصفهان با اشاره به اینکه دو هزار و ۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است، بیان داشت: ۸۶۶ اثر از این تعداد مربوط به برادران و ۹۸۱ مورد مربوط به خواهران بوده است و ۳۰۳ اثر دستی و تایپ نشده به جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان اینکه اصفهان پس از قم در رده  نخست تعداد مقام شرکت کننده در جشنواره علامه حلی قرار دارد، بیان داشت: تا سال گذشته سه دبیرخانه اصفهان، قم و تهران در این جشنواره فعالیت داشتند اما امسال تعداد دبیرخانه ها به هفت افزایش یافته است.

دهقانی با تاکید بر اینکه  ارزیابی در سه مرحله اجمالی، تفصیلی و داوری بوده است، گفت: اختتامیه این جشنواره از ساعت ۹ تا ۱۲روز پنج شنبه هفته جاری مصادف با شب ولادت حضرت زینب (س) در سالن اهل البیت برگزار می شود و سید محمدکاظم طباطبایی رئیس دانشکده قران و معارف حدیث حوزه علمیه قم، حجت تالاسلام عماد معاون پژوهش های حوزه علمیه کشور، استاد خالقی معاون پژوهشی حوزه هیا علمیه خواران کشور، آیت الله طباطبایی مدیر حوزه علمیه اصفهان و رئیس شورای سیاست گذاری  در این جلسه به احتمال قوی حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه سعی ما بر این بوده  است که تمام معاونان پژوهشی استان برای این جشنواره دعوت کنیم، گفت: در مجموع از ۳۲ اثر شامل ۱۴ اثر از برادران و ۱۸ نفر از خواهران تقدیر می شود و از سه نفر که رتبه های اول تا سوم را کسب کرده اند به شکل ویژه تجلیل می شوند.

دبیر چهارمین جشنواره علامه حلی اصفهان  بیان داشت: آثار برگزیده در این جشنواره در کتابی به چاپ می رسد و افرادی که بیش از نصف نمره ارزیابی را کسب کنند در کلاس های آموزشی ویژه شرکت می کنند.

وی اضافه کرد: این دوره از جشنواره ویژگی های خاصی دارد که در سه دوره قبلی شاهد نبودیم که شامل ایجاد وبگاه اختصاصی دبیرخانه چهارم به آدرسesf.helli.ir، سامانه ثبت استانی آثار، سامانه ثبت نمرات ارزیابی و تحلیل داده ها، جلسه هم اندیشی حوزه علمیه و برگزاری نشست خبری بوده است.

نجف آباد پس از اصفهان، پیشتاز آثار برگزیده در جشنواره علامه حلی

در ادامه این نشست محمد جندقیان دبیر علمی چهارمین جشنواره علامه حلی با بیان اینکه این جشنواره برای رقابت در میان فعالیت های پژوهشی ایجاد شده است، اظهار داشت: جشنواره امسال به نسبت جشنواره های پژوهشی امتیاز خاصی دارد و آن اینکه محدودیتی در انتخاب آثار برتر نداریم بلکه ارزیابی آثار در سه مرحله انجام می شود و در نهایت اثری که دارای حد انتساب امتیاز از ۱۰۰ باشد به عنوان رتبه اول، دوم ، سوم و یا تقدیری برگزیده می شود.

وی افزود: ۸۵ اثر به مرحله داوری آثار رسیدند و تعیین رتبه در ۱۰ گروه علمی تخصصی ارزیابی و تفسیر علوم قرآنی، فقه و حقوق اسلامی، کلام، علوم حدیث، درایه و اصول فقه، فلسفه و منطق، اخلاق و تربیت، تاریخ اسلام، ادبیات و علوم انسانی مرتبط با حوزه دین و گروه ویژه بوده است.