مهار آتش سوزی ذوب آهن؛نجف آباد هم سیاه شد
مهار آتش سوزی ذوب آهن؛نجف آباد هم سیاه شد

صفهان – ایرنا – آتش سوزی در یکی از حوضچه های ضایعات قطران در مجموعه ذوب آهن اصفهان با تلاش نیروهای آتش نشانی مهار شد. به گزارش ایرنا ، ۱۷ حوضچه امحای ضایعات قطران در فاصله ۵ کیلومتری شمال کارخانه ذوب آهن اصفهان قرار دارد،که یکی از این حوضچه ها عصر امروز دچار آتش سوزی […]

صفهان – ایرنا – آتش سوزی در یکی از حوضچه های ضایعات قطران در مجموعه ذوب آهن اصفهان با تلاش نیروهای آتش نشانی مهار شد.

به گزارش ایرنا ، ۱۷ حوضچه امحای ضایعات قطران در فاصله ۵ کیلومتری شمال کارخانه ذوب آهن اصفهان قرار دارد،که یکی از این حوضچه ها عصر امروز دچار آتش سوزی شد.

به گفته مسئولان ذوب آهن اصفهان این آتش سوزی که عصر سه شنبه رخ داد و حدود دوساعت ادامه داشت، هیچگونه تلفات انسانی نداشت و وزش باد مناسب ، موجب شد تا آلودگی و دود حاصل از این آتش سوزی از آسمان اصفهان خارج شود و مشکلی برای شهروندان به وجود نیاورد.

البته نجف آبادی های نیز این آلودگی را از حدود ساعت ۲ در سطح شهرشان مشاهده کردند و حتی برخی نسبت به حضور مردم در فضاهای باز هشدار های جدی دادند و در مواردی نیز پیامک هایی در این خصوص برای مردم ارسال شد.

البته با مهار آتش و وزش مناسب باد این خطر تقریبا از سر نجف آباد گذشت ولی برخی هنوز معتقدند این آلودگی حتی به میزان کمش نیز سرطان زا است و مسئولان شهر باید فکری به حال دریافت عوارض آلودگی از کارخانه ذوب آهن بکنند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر  بسیاری از شهرهای اطراف ذوب آهن عوارض سنگین آلودگی هوا را از این کارخانه دریافت می کنند و این مبالغ را در توسعه شهر خود به کار گرفته اند ولی نجف آباد تاکنون از چنین امکانی با وجود تهدیدات زیست محیطی که متوجه ان بوده محروم مانده است.

از طرفی ˈمنصور شیشه فروش ˈ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفتگو با خبر نگار ایرنا تصریح کرد : آتش سوزی کاملا مهار و ستاد ویژه ای برای بررسی خسارت وارده تشکیل شده است.

وی با رد هرگونه انفجار در این شرکت افزود: این حادثه بعد وسیعی نداشت و علت بروز آن در حال بررسی است .

مدیر کل بحران استانداری اصفهان در خصوص ،لودگیهای احتمالی ناشی از این آتش سوزی افزود: بر اساس پایشهای زیست محیطی صورت گرفته در این منطقه هیچگونه آلودگی هوا نیز در اثر این آتش سوزی اعلام نشده است.

شرکت پالایش قطران زغالسنگ (CTR) به عنوان بزرگترین پالایشگر قطران ذغالسنگ در خاورمیانه, در سال ۱۳۷۶ در اصفهان، به بهره برداری رسید.

انواع پیچ (قیر) قطرانی ،پکیج کامل پوشش ضد خوردگی لوله های فولادی زیر زمینی ، انواع روغن های قطرانی و نفتالین خالص و صنعتی از مهمترین تولیدات این شرکت است .