مصدومیت موتور سواران در نیمی از تصادفات نجف آباد
مصدومیت موتور سواران در نیمی از تصادفات نجف آباد

ایمنا: رییس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان گفت: فوریت‌های پزشکی شهرستان نجف آباد در ۶ ماهه امسال به مصدومانِ ۲ هزار و ۹۳۰ حادثه رانندگی امدادرسانی کرد که موتورسواران با بیش از ۵۳ درصد، در صدر مصدومانِ این حوادث قرار گرفتند. لیرضا قاسمی روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، اظهار کرد: تکنسین‌های […]

ایمنا: رییس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان گفت: فوریت‌های پزشکی شهرستان نجف آباد در ۶ ماهه امسال به مصدومانِ ۲ هزار و ۹۳۰ حادثه رانندگی امدادرسانی کرد که موتورسواران با بیش از ۵۳ درصد، در صدر مصدومانِ این حوادث قرار گرفتند.

لیرضا قاسمی روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، اظهار کرد: تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان نجف آباد در ۶ ماهه نخست امسال به ۷ هزار و ۳ ماموریت شامل ۲ هزار و ۹۳۰ ماموریت تصادفی و ۴ هزار و ۷۳ ماموریت غیرتصادفی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۷۶ نفر از مصدومان حوادث رانندگی در این مدت پس از بهره‌مندی از خدمات فوریت‌های پزشکی در بیمارستان بستری و ۷۱ نفر توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ به صورت سرپایی درمان شدند، افزود: از مجموع ماموریت‌های ترافیکی در ۶ ماهه امسال یک هزار و ۵۶۱ مورد مربوط به موتور سواران، ۳۵۳ عابر، ۳۱۰ راننده سواری و ۱۴۳ مورد مربوط به دوچرخه سواران بوده است.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان تصریح کرد: همچنین در این مدت فوریت‌های پزشکی شهرستان نجف آباد در مجموع ماموریت‌های غیرتصادفی به ۵۵۱ بیمار قلبی، ۳۶۵ مصدوم ناشی از سقوط، ۲۳۱ بیمار تنفسی، ۲۲۰ مصدوم حوادث، ۴ غریق و ۳ مورد مسمومیت با منوکسیدکربن امدادرسانی کرد.
قاسمی با اشاره به آموزش ۸۰۰ نفر در قالب طرح بها، خاطرنشان کرد: پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی نجف آباد در مدت ذکر شده ۱۱ ماموریت احیای موفق و ۲ مورد کمک به مادر باردار در زایمان را به نام خود ثبت کردند.
وی جمعیت شهرستان نجف آباد را بیش از ۳۳۰ هزار نفر دانست و گفت: فوریت‌های پزشکی این شهرستان از ۸ پایگاه، یک اتاق فرمان و ۴۵ نفر نیرو برخوردار است.