مگس روی زخم می‌نشیند
مگس روی زخم می‌نشیند
در حوادث اخیر که با اسم و بهانه فوت «مهسا امینی» شکل گرفت، برخی نکات به نوعی مغفول مانده اند.

مگس روی زخم می‌نشیند

«ما هم ضعف داریم، ما هم یک جاهایی اشکال و نارسایی و نابسامانی در کارمان هست؛ این‌جوری نیست که ما هیچ اشکالی نداریم، هیچ مشکلی در کار ماها نیست، فقط دشمن خارجی است که دارد [مشکل ایجاد میکند]؛ نه، مگس روی زخم می‌نشیند؛ زخم را خوب کنید، زخم را نگذارید به وجود بیاید. ما اگر مشکل داخلی نداشته باشیم، نه این شبکه‌ها میتوانند اثر بگذارند، نه آمریکا میتواند هیچ غلطی بکند. ما مشکلاتمان را باید خودمان حل کنیم؛ مشکلات داخلی را باید حل کنیم، ضعفهایمان را باید حل کنیم؛ ما ضعف داریم.»؛ «رهبر معظم انقلاب» ۱۹دی ۹۶

در حوادث اخیر که با اسم و بهانه فوت «مهسا امینی» شکل گرفت، برخی نکات به نوعی مغفول مانده اند:

-در موضوع ناهنجاری های اجتماعی، چندین و چند دستگاه دولتی و شبه دولتی مسئولیت دارند که همه باید پاسخگو باشند و نباید سهم شان در بروز برخی معضلات نادیده گرفته شود.

– دستگاه های موثر در موضوعات انتظامی و امنیتی، فداکارانه و شبانه روز مجاهدت می کنند و حق زیادی به گردن ملت و کشور دارند ولی برخی ضعف هایشان، گاهی زمینه ساز سوء استفاده بدخواهان می شود. این مجموعه ها بایستی بیشتر از گذشته نقدهای دلسوزانه را پذیرفته و برای رفع ضعف ها تلاش کنند.

-در امور رسانه ای و اطلاع رسانی، ضعف های قابل توجهی داریم که ریشه بخش عمده ای از آن ها مربوط می شود به دستگاه های دولتی و دخالت های بی جایشان در حوزه تخصصی رسانه ملی و رسانه های مستقل. برخی مجموعه های دولتی با اعمال انواع فشارها مانع از اطلاع رسانی به موقع، شفاف و اعتماد ساز رسانه ملی می شوند و در خصوص معدود رسانه های غیردولتی مستقل نیز ابتدا فشار آورده و اگر جواب نگرفتند،شروع به زدن برچسب می کنند.

-بخش قابل توجهی از افکار عمومی کشور، درست یا غلط، به این نتیجه رسیده اند که وعده های مسئولان در خصوص پیگیری برخی مسائل و برخورد با کم کاری ها و اشتباهات، به جایی نمی رسد یا حداقل در خصوص نتایج آن اطلاع رسانی کاملی صورت نمی گیرد. همین موضوع زمینه ای شده تا بخشی از مردم در حادثه ای مانند «مهسا امینی»، قول مسئولان را نپذیرفته و اعتراض شان را در خیابان بیان کنند. باید برای ترمیم این اعتماد از دست رفته، کار کرد.

تصاویر، تزیینی هستند.

آشوب در نجف آباد

آشوب در نجف آباد

مگس روی زخم می‌نشیند